08. februar 2013 - 11:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bruge VBA kode til at ændre vba i excel regneark

Hej

Jeg har en lidt speciel udfordring.

Jeg har en del ens Excel regneark, med samme navn, gemt i subdir med initialer på kollegaer.
Disse initialer har jeg i en access tabel.

Jeg har brug for, via et vba script, at åbne hver af disse regneark, ændre en vba tekst i et modul, og gemme den igen.

Er det overhovedet muligt??

For mig er udfordringen ikke at få den til at steppe fra det ene regneark til det næste i access, men at åbne excel arket og skrive i VBA scriptet, og gemme den igen via VBA.

Mvh
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2013 - 11:46 #1
Hvilken version af Excel er der tale om?

Har prøvet dette for en del år siden - men måske kan det lade sig gøre..
08. februar 2013 - 11:53 #2
Hej

Det er 2007.

Som sagt er mit problem kun at få åbnet excel arket, ændret koden og lukket den igen.

At få access til at steppe igennem dem alle sammen er ikke noget problem
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2013 - 12:28 #3
Hej

Ja det er jeg med på. Prøv at sende en fil og beskriv hvad der skal ændres - så kunne det være jeg ville forsøge..
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2013 - 12:29 #4
PS: @-adresse under min profil
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2013 - 14:22 #5
Ja - det er muligt - bevist i en model, hvor en linje i et Module er blevet korrigeret.
09. februar 2013 - 07:36 #6
Hej igen

Når du siger det er mulig, har du så lyst til at give et eksempel på hvordan.

Det vil give mig meget inspiration til selv at prøve at få mit til at virke

Mvh
Avatar billede supertekst Ekspert
09. februar 2013 - 10:21 #7
With .VBProject.VBComponents(5).CodeModule
            linje = .Lines(2, 1)
            linje = Replace(linje, "Ark1", "Sheets1")

            .DeleteLines 2
            .InsertLines 2, linje
        End With
09. december 2013 - 18:17 #8
Hej Supertekst

Jeg fik flekket et script sammen, med inspiration fra dig. Takker..

Selv om det er sent, så må jeg se om jeg kan finde ud af at give dig point

Mvh
09. december 2013 - 18:18 #9
Hej Supertekst

Jeg fik flekket et script sammen, med inspiration fra dig. Takker..

Selv om det er sent, så må jeg se om jeg kan finde ud af at give dig point

Mvh
09. december 2013 - 18:21 #10
Jeg beklager.. Jeg tager fat på admin.. Han må hjælpe mig med at få tildelt point til dig og slettet mine sidste indlæg
Avatar billede supertekst Ekspert
09. december 2013 - 18:27 #11
Hej

Du oprettet blot et nyt spørgsmål med teksten: Points til Supertekst og så henviser du til det oprindelige spørgsmål.
Jeg lægger et svar, som du så kan acceptere.

Så bliver det alligevel jul :-)