Avatar billede dmg Nybegynder
20. februar 2013 - 02:37 Der er 2 kommentarer

Hvordan laver man en Backup Webserver

Hej Experts!

Sorry... er paa US keyboard :(

Jeg har lavet et system i PHP og Mysql som har koert rigtigt godt i flere aar.

Nu er det blevet saa stort at firmaet har requested at selvom der dagligt bliver taget backup af serveren vil de gerne ha en backup server som kan tage over hvis den primaarer server gor ned saa der stadig kan arbejdes.

Systemet korer paa en Windows 2008 Server med PHP, Mysql og scheduled tasks.

Filerne fra webserveren skal synkroniseres samt mysql databasen og windows scheduled tasks til backup serveren. Hoved fokus er webserveren og MySql databasen de scheduled tasks kan altid vente indtil det primaerer system bliver fixet.

Jeg er klar over at jeg kan lave .bat scripts der kan kopierer filerne samt importere databasen, men leder efter den bedste og moderne loesning.

Hoeber der er nogen der kender til soedanne noget :-)
Igen undskyld for ik at ha DK keyboard.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 05:06 #1
det bedste vil være en ægte mirror løsning hvor de 2 servere er identiske i hardware, og mirror foregår som spejl/raid.

vi ser ofte at store sider brager ned og ikke bare skifter over på deres backup, fordi de 1) ikke har en, eller 2) bruger løsninger med scripts, og servere med forskellig hardware.

man ja, det kan være det er for dyrt at have 2 identiske.. ?

så mangler du bare en klient som checker om systemet er oppe, og hvis det ikke er så skifter den server.
Avatar billede dmg Nybegynder
24. juni 2015 - 03:01 #2
Hej sidwave,

Skal igang med projektet meget snart og har 2 identiske servere.
Nummer 1 server koerer allerede.
Nummer 2 server er stadig ik pakket ud.

Jeg har lavet en image fil som skal kopieres over paa nummer 2 server saa de er identiske.

Men leder stadig efter funktionen der identificere at den primaerr server ik virker og skifter til nummer 2 samt selve synkroniserings processen :-/

Any ideas?