Avatar billede boro23 Forsker
21. februar 2013 - 09:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slet markerede celler med VBA

Hej Eksperter

Så har jeg atter brugt for Jeres hjælp. Denne gang efterlyser jeg en VBA kode der fjerner arkbeskyttelse og sletter alle de celler der er markeret ("ryk celler opad"), samt en meddelses box med teksten "Er du sikker på at slette" Ja eller Nej, arkbeskyt efter tryk på ja eller nej. Håber der er en skarp hjerne der kan løse mit problem
Avatar billede supertekst Ekspert
21. februar 2013 - 10:06 #1
Public Sub sletMarkeredeCeller()
Dim cc
    svar = MsgBox("Er du sikker på at slette", vbYesNo, "Slet markerede celler")
    If svar = 6 Then
        ActiveSheet.Unprotect
        Selection.Delete shift:=xlUp
        ActiveSheet.Protect
    End If
End Sub
Avatar billede boro23 Forsker
21. februar 2013 - 10:31 #2
Hej supertekst, det virker som det skal, 1000 tak
Avatar billede supertekst Ekspert
21. februar 2013 - 10:36 #3
Selv tak..