Avatar billede johnnybp Juniormester
05. marts 2013 - 18:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan tvinger man browseren til at opdatere

Jeg har oprettet en hjemmeside for vores forening. Siden virker som forventet med links til alt muligt. Det eneste problem er at når man besøger siden 2, gang, får man ikke vist den nyeste udgave af siden, men kun den som browseren har gemt fra forrige besøg. Så kan man trykke F5 og tvinge browsewren til en refresh, og får så den nyeste udgave læst ind. Jeg mener ikke at man kan forlange af brugere at de skal selv skal tvinge deres browser til at opdatere. Kan man ikke skrive noget HTML kode i Index.HTML som tvinger browseren til at opdatere.
Jeg er en ren novice til det der med HTML, og bruger Kompozer som hjemmeside editor. Undersider med ren tekst bliver lavet i word og gemt som html.
Siden hedder forresten www.stenbjergparken.dk, og er hosted hos one.com.
Det vil vææke jubel i foreningen, hvis nogen kan hjælpe mig.
MVH
Johnny
Avatar billede olebole Juniormester
05. marts 2013 - 18:37 #1
<ole>

Det skal klares normalt med en HTTP-header, som typisk sættes med et serversprog. Du kan forsøge med:

<meta http-equiv="cache-control" content="max-age=0">
<meta http-equiv="cache-control" content="no-cache">
<meta http-equiv="expires" content="0">
<meta http-equiv="pragma" content="no-cache">

- men der er ingen garanti for, det vil virke

/mvh
</bole>
Avatar billede johnnybp Juniormester
05. marts 2013 - 19:29 #2
Skal linierne kopieres ind som de første i Index.html?
Avatar billede olebole Juniormester
05. marts 2013 - 19:32 #3
I alle dokumenter  =)
Avatar billede olebole Juniormester
05. marts 2013 - 19:33 #4
- og det skal være mellem dine HEAD tags
Avatar billede olebole Juniormester
05. marts 2013 - 20:14 #5
Jeg kan se, du ligger under en Apache webserver. En bedre løsning er derfor at uploade en fil med 'navnet' .htaccess - og i den skrive:

# enable expirations
ExpiresActive On
ExpiresDefault "access plus 60 seconds"

- men det kræver, at Expires modulet er aktiveret på serveren. Ellers vil du få en fejl, når du kalder siden. Prøv  =)
Avatar billede johnnybp Juniormester
06. marts 2013 - 17:23 #6
.htaccess løste tilsyneladende problemet, for ny behøver jeg ikke længere opdatere min egen browser manuelt for at de nyeste version.
Tak for det til olebole.
Avatar billede johnnybp Juniormester
06. marts 2013 - 17:32 #7
Hej olebole
Det ser ud som om jeg har klokket idet. Jeg ville skrive en bemærkning om at dit svar nok var det rigtige, og så fik jeg accepteret min egen bemærkning som det rigtige svar og tildelte altså mig selv de udlovede point.
Er det muligt at lave det om, så jeg giver dig pointene istedet?
MVH
Johnny
Avatar billede olebole Juniormester
06. marts 2013 - 17:36 #8
Hehe ... det skal du ikke være ked af. Jeg har ikke samlet point de seneste par år, så der er ingen ulykker sket  *o)