Avatar billede kendanmark Praktikant
09. marts 2013 - 10:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Time capsule og TDC homeboks

Hej eksperter,

Vi har fået nyt hurtigt fibernet fra TDC hurra hvor det virker godt!

Men - vi har altid brugt Time capsule (TC) til router og vores gamle Telenor router var vist brokoblet.

TDC boksen bruger vi også til TV. Vi har I den forbindelse trukket kabler rundt i huset til vores TV hvor der nu står en TDC (Cisco) TV boks ved hvert TV. Det virker fint.
Indtil nu stod vores TC i kælderen og vores trådløse dækning i stue og på 1'st sal var ikke for god. Men nu hvor der er trukket kabel til stuen har jeg flyttet vores TC derop, og så har vi jo fortsat TDC's boks til at kunne dække kælderen med wifi

Men men jeg kan ikke få skidtet til at virke!

TDC Homeboks VDSL er sat op som følger:
Router IP: 192.168.1.1
Undernetmaske: 255.255.255.0
Ip adresse range: 192.168.1.10 - 192.168.1.99

En af TDC boksens porte er så kablet til vores TC i stuen og forbundet til TC WAN port. På TCen er der mulighed for at koble den i brofunktion, DHCP & DHCP med NAT. Ved ikke hvilken der skal bruges, jeg har prøvet brofunktionen, men mit tv signal ( er tilsluttet TC på en af de tre porte) forsvandt og der var ikke umiddelbart internet forbindelse kun lokal forbindelse.
Da teknikerne fra TDC var her sagde han at TC godt kunne arbejde sammen med homeboks fordi Apple brugte andre IP adresser end TDC boksen, og da vi har en hel del Apple udstyr var det at foretrække - men hvordan skal det sættes op?

På TC:
Kun DHCP
Start på rækkevidde: 10.0.1.2
Slut på rækkevidde: 10.0.1.200
IP adresse: 192.168.1.1
SW version: 7.6.3
TC: 4.generation

Alle gode råd modtages!
Avatar billede jk45 Forsker
09. marts 2013 - 10:57 #1
Du skal starte med at give din TC en ny ip da den jo får samme adresse som din homebox og når du brokobler fjerne du jo sådan set grænsen mellem wan og lan. Jeg ville nok fjerne dhcp på din TC og forbinde homebox og TC lan til lan. Så kunne TC f.eks. få 192.168.1.2  og derved opstår der ikke konflikt.
Avatar billede kendanmark Praktikant
09. marts 2013 - 11:21 #2
OK jeg prøver.

TC's IP sat til 192.168.1.2
Subnet 255.255.255.0
Router adresse 192.168.1.1
DNS server 192.168.1.1
Og TC i brokobling

Korrekt.
Avatar billede kendanmark Praktikant
09. marts 2013 - 11:24 #3
Hmm skal SSID være ens på TC og homeboks - jeg kan ikke få trådløs forbindelse via SSID på TC når jeg forsøger. På homeboksens SSID virker det derimod fint.
Avatar billede kendanmark Praktikant
09. marts 2013 - 17:19 #4
Brokobling på TC og med ip sat til 192.168.1.2 virker, men meget dårligt. Jeg kan koble min iPad på TC wifi men forbindelsen er meget meget langsom, på trods af at signalstyrken er høj.
Der må stadig være konflikt på vores netværk - også vores Sonos anlæg kan ikke afspille

Jeg kan se at iPad'en får en ip adresse (192.168.1.86) til router 192.168.1.1 & DNS 192.168.1.1 men haaaaaaastigheden er voldsomt nedsat

Andre gode forslag modtages!
Avatar billede kendanmark Praktikant
10. marts 2013 - 00:24 #5
Nogen må da kunne hjælpe lidt her?

Jeg har prøvet at tilslutte min computer direkte til TC med kabel til en af de tre porte. Jeg får fin forbindelse og på hastighedstjek har jeg en download hastighed på 63 Mbit/s så der er rigeligt hul igennem på denne måde - altså må det være noget med den trådløse forbindelse på TC går jeg ud fra?

Hjælp ønskes!
Avatar billede kendanmark Praktikant
23. marts 2013 - 18:04 #6
Hallooooo -  er der slet ingen netværkseksperter der kunne give et par gode råd her??

TDV Homeboks - Sonos & Apple Time Capsule VIL bare ikke virke sammen på mit netværk - har nu måtte slukke for TC.

Har både prøvet at tilslutte LAN kabel fra Homeboks til TC's LAN & WAN port - prøvet brokoblet - med DHCP & NAT og stillet på IP adresseområder - forskellige SSID navne på Homeboks og TC - har kontrolleret at kanalerne ikke konflikter med egne og naboer....

HJÆLP!
Avatar billede kendanmark Praktikant
26. april 2013 - 20:29 #7
Lukker
Avatar billede bozza Nybegynder
14. juli 2014 - 22:22 #8
Hej Kenn,

Vil lige høre om du nogensinde fik dette til at fungere og i så fald hvad gjorde du.
Jeg kan se at du har sat din IP på TC som statisk til en af de dedikerede adresser på TDC boxen, men er interesseret i at høre om du fandt en løsning da jeg sidder med samme issue nu.

mvh
Bo
Avatar billede kendanmark Praktikant
11. august 2014 - 20:00 #9
Hej Bo - desværre fandt jeg aldrig en løsning, har koblet det trådløse netværk på TC fra, og bruger TC uden af-fi på netværket uden problemer !