Avatar billede grzona Ekspert
29. marts 2013 - 20:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

digital karmer versus digital camcorder

Hey.

Jeg ved godt der er masser af QaA i foto men har ikke kunne finde noget svar på mit spørgsmål.
Og det er:
Jeg er på jagt efter et brugt digitalt kamera til en 400-600.
Jeg er proff amatør i analog foto men ved næsten intet om digatal foto sååå hjææælp. Er der nogen der kender til et digi kamera (mærke+model) som man bare MÅ gå efter?

Et lille ekstra spørgsmål:
Jeg tænker også i digi video og her er jeg meget nysgerrig over at vide om, når vi snakker om, digi kamera og video optager, om der er foreskel på billede kvali? Jeg mener, kan man nøjes med et digi video optagere og bruge det til digi kamera?

Skal lige siges at til proff billeder bruger jeg stadig mit analog Nikon så jeg skal bruge det digitale til hobby. Men det må selvfølig stadig gerne være bedst mulig farve dybde, blænde, mulighed for ISO, optisk zoom, billede sensor, osv.

Man kan selvfølig ikke få alverden brugt for en 400-600 men der MÅ være et digi kamera der bare er det bedste til brugt prisen.

venligst
Peter
Avatar billede grzona Ekspert
04. april 2013 - 05:08 #2
jo tak for link`sen

men du skriver ikke noget om hvad for et digital kamera der er det ultimo bedste
Avatar billede sadolin1978 Novice
04. april 2013 - 06:32 #3
nej det havde jeg glemt, men hvis du går efter opløsningen er det det sidste link der har den bedste opløsning.

men ellers kan du sammen lige dem her og evt ligende du finder

http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos550d&sortDir=ascending

Det skal dog også siges at Nikon og hybrid er ikke det jeg gør mest i da jeg selv er til Canon og har et eos 550.

men mit bedste bud ville nok være at gå i eks. bilka eller elgiganten hvor de har forskellige typer stående fremme og prøv at holde dem samt evt se menuen på dem.

har først nu set du også skriver noget om video også, her ville jeg købe et rigtigt video kamera og holde foto og video adskildt det er det du vil få den bedste kvalitet ud af
Avatar billede grzona Ekspert
04. april 2013 - 17:10 #4
oki.

Tak for svar.
Jo jeg tænkte også nok selv at det bedste er at holde camcordere og kamera hver for sig selv.

Jeg går selvf efter opløsningen på kamera men det er jo ikke det eneste vigtigste.
Derfor spurgte jeg også her. I tilfællede at der var nogen der kunne huske tilbage nogle år og sige at - DET - kamera var et super duper kamera dengang og køb det hvis du er ude efter et brugt.
For der er jo også chip`pen, objektivet, farve sepration og støj i de sorte områder. og så begynder vi at forlade det tekninske ved digitale kamrea hvor jeg ikke rigtigt kan følge med mere. Derfor mit opråb på eksperten. Tænkte bare at der MÅTTE være en lille håndfuld digi kameraere som har nogle år på bagen og kan får for en 500-700 brugt, som var fantastiske kamreare dengang de kom frem.

Men tak for svar og link. må tjekke dit link ud og se hvad det er for noget.
Avatar billede sadolin1978 Novice
04. april 2013 - 17:43 #5
vil du have lukket tråden nu eller vil du vente lidt og se om der evt er andre lidt større fotonørder ( venligt ment ) end mig ??
Avatar billede grzona Ekspert
04. april 2013 - 23:07 #6
ja hvis det ikke gør noget. jeg VED at der må være en der kan komme med et utvetydigt svar ;-)
Avatar billede grzona Ekspert
15. december 2014 - 07:00 #7
sadolin....nej nej...blev skam meget klogere:-) tak for hjælpen;-)

man kan ikke give dig point?
Avatar billede grzona Ekspert
15. december 2014 - 07:11 #8
:-)