Avatar billede just90 Nybegynder
12. april 2013 - 08:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp, købt gammel skole pc men kan kun logge ind med begrænset bruger

Har købt en dell computer fra en nedlagt skole,
nu vil jeg ger formatere den men kan jeg ikke når jeg er logget ind med begrænser bruger. der er xp pro. på den nu, og jeg vil gerne have xp home. jeg er cd til xp home+key. kan bare ikke få lov til det når jeg ikke har kode til admin på computer

håber der er nogle der kan hjælpe mig
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. april 2013 - 08:32 #1
ind i bios vælg boot fra cd og genstart med cd`en i drevet
Avatar billede just90 Nybegynder
12. april 2013 - 08:40 #2
den skriver : filen \i386\halaacpi.dll kunne ikke indlæses. fejlkode 47872
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. april 2013 - 10:31 #3
Well du har valgt at lukke spørgsmålet da du uddelte point.

Opret et nyt spørgsmål eller håb sadolin1978 følger dig hele vejen igennem.
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. april 2013 - 12:08 #4
Jeg beklager jeg var kommet til at ligge det andet som svar, det skulle have været en kommentar, men som Niels Erik skriver løser det ikke din opgave så opret en ny tråd.
Har du mulighed for det så opret evt en bootdisk og slet din HDD
En anden mulighed er at der findes programmer der kan resette password men de fleste af dem du finder på nettet er lidt grå i kanten så derfor ingen link
Avatar billede thov Forsker
12. april 2013 - 12:27 #5
Der er intet lusket ved NT Password http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
Køres fra en boot CD og sletter administrator koden.

Ophcrack http://ophcrack.sourceforge.net/ er også 'clean', og kan installeres og køres fra Windows systemet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. april 2013 - 17:16 #6
den skriver : filen \i386\halaacpi.dll kunne ikke indlæses. fejlkode 47872

Rens din CD/DVD eller skaf en anden cd/dvd.
Det er formodentlig skiven der ikke kan læses.
Avatar billede sadolin1978 Novice
13. april 2013 - 16:49 #7
efter at fejlarktig at have givet svar og modtaget point for dette kommer her et link til tilbagebetaling af point beklager dybt  min fejl

http://www.eksperten.dk/spm/979683
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 17:07 #8
sadolin1978, jeg synes ikke du som sådan har gjort noget galt, det er just90 som nok var lige hurtig nok til at lukke spørgsmålet.

Jeg vil mene hans løsning står i post #6
Det passer i hvert fald med hans fejlkode og fejlmeddelelse.
Avatar billede sadolin1978 Novice
13. april 2013 - 18:10 #9
NielsErik det lyder sansynligt har det bare lidt skidt med at modtage point jeg evt ikke er berettiget til og er selv imod folk bare ligger svar uden at være blevet bedt om det. derfor vil jeg gerne give dem tilbage så den rette person kan modtage dem
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 18:32 #10
Hvis du mente at sidde med korrekt løsning, så gjorde du faktisk det rette.
Havde opretter en ok skive, så vil jeg mene at dit forslag ville virke, du kunne ikke forudse han ville stå med en (formodentlig) defekt skive.

Nu er point heller ikke vigtigere, man kan jo lige som kun bruge dem til en ting (ud over at samle på dem for sjov), udlove dem i spørgsmål.

Ingen er vist gået fallit af at bruge lidt point på et ekstra spørgsmål fordi de selv ved en fejl fik lukket lidt hurtigt.

Da jeg skrev tidligere, var det for at gøre opretter obs på han nu bad folk arbejde uden mulighed for belønning, jeg havde slet ikke dig i tankerne.  :-)