Avatar billede PerBordinggaard Nybegynder
18. april 2013 - 19:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Internet Eksplorer - www.google.dk/1.5/gui/

I Windows 8 kan man starte Internet Eksplorer to steder - på startside og på skrivebordet.

Når jeg starter Internet Eksplorer på skrivebordet, og skriver www.google.dk rettes søgningen automatisk til www.google.dk/1.5/gui/

Jeg har slettet data i Internetindstillinger/Browserdata - men lige meget hjælper det.

Er der mon nogen der kan hjælpe?
Avatar billede vagn99 Nybegynder
18. april 2013 - 21:39 #1
Jeg ved ikke om det her er løsningen. Jeg ønsker kun at starte Google op når jeg starter min Explorer.
Sørg for at du har adgang til funktioner.
Sørg for at du kun har Google.com stående i aktuel side.
Gå i funktioner internetindstillinger.
Vælg aktuel side som startside. Det vil så blive www.google.com
vælg faner. i midten skal du vælge første startside for følgende faner. Så sikrer du dig at alle nye faner også bliver Google.com
Måske var det det du efterspurgte. jeg havde selv problemer med at alt muligt andet kom op indtil jeg fandt punktet "faner"
Avatar billede vagn99 Nybegynder
18. april 2013 - 21:43 #2
Hvis det ikke var ovennævnte som hjalp, må det være din genvej på skrivebordet der er syg. Slet genvejen og opret en ny genvej via startside.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2013 - 13:41 #3
Der skal kun stå en webadresse. Hvis der stå flere så slet dem. Start forfra som i #1.
http://i.imgur.com/XvyKalt.png
Avatar billede scoredyr Nybegynder
30. april 2013 - 10:08 #4
Det med at din browser skriver hjemmesidens navn samt /gui/1.5/ er fordi du har haft problemer med din TDC internet forbindelse på et tidspunkt hvor du har været på google.

Løsninger er at gå ind på en anden hjemmeside, slette alle browserdata, og når du så skriver google i din adresse linie så kommer det sikkert et forslag med google.dk/gui/1.5 frem inden du trykker på det forslag skal du bare føre musen over så det bliver "valgt" men ikke klikke!. Derefter trykker du på delete tasten. så lukker du din browser og næste gang så burde du komme ind på google igen. Det er TDC homebox der "hijacker" din browser på skod måde og TDC burde skamme sig.
Avatar billede PerBordinggaard Nybegynder
02. maj 2013 - 10:35 #5
Det virkede ved at jeg valgte Internetindstillinger/Avanceret og klikkede på Nulstil.

Tak for svarene!
Avatar billede AltSvar Nybegynder
05. juni 2013 - 01:04 #6
Du har ret i at TDC-boxen er skyld i problemet.

Men jeg synes ikke løsningen med at slette alle browser-data, er særlig elegant.

Alternativt:

Åbn InPrivate-browsing.
Luk alle andre Internet Explorer vinduer.
Indtast den URL, som du har problemer med.
Nu skulle siden gerne åbne normalt.
Luk din InPrivate-browser - nu virker din alm. browser igen.

Med denne løsning er der kun rettet i det fejlramte browser-data.
Resten er dit browser-data er intakt.