Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2013 - 17:56 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at fejlfinde nemid

Hej

jeg har problemer med at komme på nemid. Jeg kan skrive mit brugernavn og adgangskode og så skriver den vent venligst, kontrollere dine oplysninger. og så kommer den ikke videre der fra.

jeg har prøvet at geninstallere chrome og java

er der en måde hvor på man kan få en log fil, fra nemid  - eller er der andet man kan gøre

kører windows 7 64 bit
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2013 - 18:06 #1
Hvordan har du geninstalleret Java?
Har du brugt tilføj/fjern program?

Prøv JavaRa og geninstaller en ny version af Java.
Rens også din pc med CCleaner i både browser og registrering, før du installerer en ny version af Java.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2013 - 18:07 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2013 - 18:08 #3
Du fjerner Java med JavaRa og geninstsllerer en ny.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2013 - 18:35 #4
jeg prøvede at fjerne det med Javara og geinstallere det igen, har også kørt ccleaner og kørt javas vertify for at se om java virker.

Jeg tror ikke det er java der er noget galt med, for login osv kommer frem på nemid, men det gør den der boks hvor man skal skrive nøglekort koden ikke
Avatar billede milter Ekspert
25. maj 2013 - 19:56 #5
Hvor længe har du haft problemet?

Kan du huske, om du havde lavet ændringer på din computer, lige før problemet opstod? F.eks. opdateringer eller installation af nyt hard- eller software?

Prøv at opdatere driveren til dit grafikkort.
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. maj 2013 - 19:59 #6
Har du prøvet med Internet Eksplorer eller Firefox
Hvordan er dine sikkerhedsindstillinger på Chrome

Ellers:
Prøv at installerer Recouninstaller.
Hent den herfra.
http://www.revouninstaller.com/start_freeware_download.html

Fjern derefter Java med Revouninstaller
Hent den nyeste Java(det har du sikkert)
Geninstaller med Revouninstaller
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2013 - 20:39 #7
jeg har formateret min pc, men kan ikke huske om det har virket efter det, men det er ikke første gang jeg har gjort det, så det virker bare mærkeligt hvis det skulle være det.. jeg prøver lige det du siger jensenjs og så prøver jeg bagefter at opdatere grafikortet
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2013 - 21:09 #8
Avatar billede milter Ekspert
25. maj 2013 - 21:17 #9
#8.

Jo, jeg kender godt det billede:-)

Det kan også skyldes en midlertidig fejl hos NemID, men jeg har lige checket og ikke fundet nogle problemer.
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. maj 2013 - 21:23 #10
Jeg kender det også.
Det kan tage evigheder, hvilket er ret beskæmmende når man tænker på at der er kort oplysninger på spil.

Hvor længe har du prøvet at vente?

Du kan eventuelt prøve at trykke på start
Skrive cmd i søgefeltet, og trykke enter
I command vinduet kan du skrive ipconfig /flushdns

Om det virker er et spørgsmål, men det skader ikke, der kan være noget der blokerer.

Jeg gjorde det en gang, og der virkede nemid bagefter.
Selv om jeg ikke er sikker på det var fejlen.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. maj 2013 - 21:39 #11
du har styr på, at chrome bruger java 32-bit.
efter javara, så ind på
http://java.com/en/download/manual.jsp
og hent både Windows Offline (32-bit) og Windows Offline (64-bit)
så kører du de to, og så skulle du have en java til alle browsere.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2013 - 21:41 #12
ja det er pt meget frusterende, og der var ikke rigtig noget af det overstående der hjalp, prøvede og lige at skrive det i cmd, men desværre uden held.

ja jeg var også inde og kigge på deres drift status, og det kører fint, selvom de har haft problemer for nogle dage siden

jeg prøver lige at lade den stå i et par timer :)
Avatar billede milter Ekspert
25. maj 2013 - 22:33 #13
Prøv evt. at opdatere siden, medens den arbejder med et klik på F5.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2013 - 23:30 #14
Nu lod jeg den stå og loade og der skete ikke noget, prøvede også F5 men så gik den bare tilbage til login sektionen
Avatar billede milter Ekspert
26. maj 2013 - 15:36 #15
Hvordan gik/går det med opdatering af grafikkort?
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2013 - 16:14 #16
jeg opdaterede også grafikkortet og det hjalp ikke :(

jeg har også installeret offiline 32 bit og 64 bit java, men uden held
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2013 - 16:29 #17
jeg må bare ringe ind til nemid på mandag :)
Avatar billede milter Ekspert
26. maj 2013 - 22:09 #18
Held og lykke. Hvis du får tid, kunne du så fortælle os her om resultatet af den opringning? Andre kan måske lære af det.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2013 - 06:59 #19
ja, det skal jeg nok lige gøre :)

Men tak for hjælpen til jer. i må godt få pointene hvis i vil have dem
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2013 - 19:05 #20
Så fik jeg løsningen efter mange mærkelig forsøg fra nemid support

først geninstallere java og genstart og installere osv.

derefter gå ind i controlpanel - programmer - java - advanced - java plugin - fjern flueben fra "enable the next-generation

derefter

ind i security og fjern dem der nu måtte være der

og så virkede det :)
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. maj 2013 - 20:03 #21
Tak for tilbagemeldingen :-)
Den har jeg aldrig oplevet før.
Vi får helt sikkert brug for den på et andet tidspunkt.

Du har fortjent dine egne point
Avatar billede milter Ekspert
27. maj 2013 - 20:34 #22
Også tak fra mig for tilbagemeldingen. Jeg havde heller ikke hørt om den "løsning" før.

Noget andet er, at jeg stadig ikke efter en del læsning på nettet helt forstår, hvorfor du ikke kan bruge "next generation" java. Min læsning tyder på, at der kun burde opstå problemer med ældre programmer eller apps, og det burde du jo ikke have med Win 7. Min egen afdankede XP kører fint med "next generation" :-)

Hovedsagen er, at det virker nu, og at andre brugere måske kan få gavn af tricket  :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2015 - 11:47 #23
lukket