Avatar billede Maslin Nybegynder
03. juni 2013 - 21:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DDOS

Hej eksperter

Da jeg har været inde på en habbo retro (chatside), hvor man umiddelbart igennem siden kunnet få fat i min ip, har jeg endt i ddos-angreb.

Kan jeg gøre noget for at beskytte mig mod disse angreb? Måske med en anti-ddos beskyttelse??? Kender I måske noget lignende???
Jeg har hørt, at man kan skifte ip og sådan, men det har jeg overhovedet IKKE forstand på!
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2013 - 21:26 #1
indstilling i din router, og ellers vil din udbyder styre det. Det er altså ikke noget, som private oplevet. Hvorfor skulle x tusinde pc'er interessere sig for at stoppe din pc på nettet?
ip-adressen styres også fra udbyder, og de skifter en gang i mellem (når de booter deres server, eller laver anden opdatering på serveren).
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. juni 2013 - 06:48 #2
Hej.

  Hvordan oplever du at du bliver DDoS'et (dør din forbindelse o.s.v.)?
  Umiddelbart er der INTET du som privat kan bruge til at imødegå et DDoS-angreb, da det (som Claes er inde på) er noget, man betaler sin ISP i dyre domme for at håndtere. Og selv i sådan en situation, er det ikke en automatiseret proces. Her vil de observere angrebet, kontakte kunden for at få grønt lys til at gribe ind og først der efter tage handling på det.
  Skift af IP# kan du måske fremprovokere ved at genstarte din router fra ISP'en, forudsat du selvfølgelig ikke har valgt fast IP#.

De bedste hilsner
Avatar billede Maslin Nybegynder
04. juni 2013 - 16:38 #3
Tak for jeres svar!
Avatar billede Maslin Nybegynder
04. juni 2013 - 16:45 #4
Hvordan uddeler jeg point?..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. juni 2013 - 17:30 #5
Hej igen.

  Vi lægger svar her i tråden, som du så godkender sammen med det antal point, du vil tildele.

/Carsten
Avatar billede NesherDK Nybegynder
14. juni 2013 - 07:24 #6
hey
ja jeg er som privat person blevet ddos angrebet massivt de sidste 3 dage,
har tænkt lidt på om det var en mulighed at få en ny ip og derefter bruge 50 kr om mnd på at skjule sin ip addr. med programmet hide my ip eller noget tilsvarende?
Avatar billede NicklasUK Nybegynder
16. december 2014 - 17:06 #7
Please hjælp mig! Jeg bliver truet med at blive ddos'd i flere timer, og hackeren vil have 14$ for at han ville stoppe med det.
Han kalder sig for StayRektisbackk, det hedder han også på skype.
Men hvis nogen ved hvad jeg kan gøre for at undgå at blive ddos'd, så svar venligst på denne besked. Han siger at hvis han ikke for 14$ inden midnat så ødelægger han min router!?
17. december 2014 - 05:40 #8
NicklasUK - Du bør (skal) oprette din egen tråd med dit spørgsmål !!!