Avatar billede HeidiG Nybegynder
27. juni 2013 - 21:58 Der er 5 kommentarer

Fra asp til php

Jeg sidder med den udfordring, at jeg har en hjemmeside kodet i asp som jeg skal have kodet om til php.
Jeg er helt ny indenfor php, så der er jo en hel del jeg skal have sat mig ind i og have lært.

Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til at få omskrevet denne her kode til php. Er der mon nogen her der kan og vil hjælpe???

******************

<%
'Variable hentes fra URL
srsId = request.querystring("hid")

'Recordsæt dannes
set rs = Conn.Execute ("SELECT hid, Navn, Far, Mor FROM Databasen WHERE hid = "&srsId)

if not (rs.BOF or rs.EOF) then
  'Hvis rsens id findes i databasen så kender vi nu rsens Id, navn og den forældres Id
  vrsId = rs("hId")
  vrsNavn = rs("Navn")
  vFarId = rs("Far")
  vMorId = rs("Mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  'Hvis rsens id IKKE findes i databasen så kender vi ingenting
  vrsId = 0
  vrsNavn = "-"
  vFarId = 0
  vMorId = 0
  ' Nu kender du rsens Id, navn og den forældres Id
end if

'Nu henter vi Far og id på Fars foældre
if vFarId > 0 then
set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, Farve, Far, Mor FROM Databasen WHERE hId = "&vFarId)
if not (rs.bof or rs.eof) then
vFarNavn = rs("Navn")
vFarfarve = rs("Farve")
vFarFarId = rs("Far")
vFarMorId = rs("Mor")
rs.close
set rs = nothing
else
vFarNavn = "-"
vFarFarId = 0
vFarMorId = 0
end if
else
vFarNavn = "-"
vFarFarId = 0
vFarMorId = 0
end if

'Nu henter vi Mor og id på Mors foældre
if vMorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, Far, Mor FROM Databasen WHERE hId = "&vMorId)
  vMorNavn = rs("Navn")
  vMorFarId = rs("Far")
  vMorMorId = rs("Mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vMorNavn = "-"
  vMorFarId = 0
  vMorMorId = 0
end if

'Så kommer turen til Farfar
if vFarFarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vFarFarId)
  vFarFarNavn = rs("Navn")
vFarFarFarID = rs("Far")
vFarFarmorID = rs("Mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vFarFarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til FarMor
if vFarMorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vFarMorId)
  vFarMorNavn = rs("Navn")
vFarMorfarID = rs("Far")
vFarMormorID = rs("mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vFarMorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til MorFar
if vMorFarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vMorFarId)
  vMorFarNavn = rs("Navn")
vMorFarfarID = rs("Far")
vMorFarmorID = rs("mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vMorFarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til MorMor
if vMorMorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vMorMorId)
  vMorMorNavn = rs("Navn")
vMormorfarID = rs("Far")
vMormormorID = rs("mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vMorMorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til FarFarFar
if vFarFarFarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vFarFarFarId)
  vFarFarFarNavn = rs("Navn")
vFarfarfarfarID = rs("Far")
vFarfarfarmorID = rs("mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vFarFarFarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til FarFarmor
if vFarFarmorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vFarFarmorId)
  vFarFarmorNavn = rs("Navn")
vFarfarmorfarID = rs("Far")
vFarfarmormorID = rs("mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vFarFarmorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til Farmorfar
if vFarmorfarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vFarmorfarId)
  vFarmorfarNavn = rs("Navn")
vFarmorfarfarID = rs("Far")
vFarmorfarmorID = rs("mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vFarMorfarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til Farmormor
if vFarmormorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vFarmormorId)
  vFarmormorNavn = rs("Navn")
vFarmormorfarID = rs("Far")
vFarmormormorID = rs("mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vFarMormorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til morFarfar
if vMorFarfarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vMorFarFarId)
  vmorFarfarNavn = rs("Navn")
vmorfarfarfarID = rs("Far")
vmorfarfarmorID = rs("mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vmorfarfarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til morFarmor
if vMorFarmorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vmorFarmorId)
  vmorFarMorNavn = rs("Navn")
vmorfarmorfarID = rs("Far")
vmorfarmormorID = rs("mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vmorFarmorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til mormorfar
if vmormorfarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vmormorfarId)
  vmormorfarNavn = rs("Navn")
vmormorfarfarID = rs("Far")
vmormorfarmorID = rs("mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vmormorfarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til mormormor
if vmormormorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vmormormorId)
  vmormormorNavn = rs("Navn")
vmormormorfarID = rs("Far")
vmormormormorID = rs("mor")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vmormormorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til farfarfarfar
if vfarfarfarfarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vfarfarfarfarId)
  vfarfarfarfarNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vfarfarfarfarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til farfarfarmor
if vfarfarfarmorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vfarfarfarmorId)
  vfarfarfarmorNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vfarfarfarmorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til farfarmorfar
if vfarfarmorfarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vfarfarmorfarId)
  vfarfarmorfarNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vfarfarmorfarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til farfarmormor
if vfarfarmormorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vfarfarmormorId)
  vfarfarmormorNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vfarfarmormorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til farmorfarfar
if vfarmorfarfarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vfarmorfarfarId)
  vfarmorfarfarNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vfarmorfarfarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til farmorfarmor
if vfarmorfarmorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vfarmorfarmorId)
  vfarmorfarmorNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vfarmorfarmorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til farmormorfar
if vfarmormorfarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vfarmormorfarId)
  vfarmormorfarNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vfarmormorfarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til farmormormor
if vfarmormormorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vfarmormormorId)
  vfarmormormorNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vfarmormormorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til morfarfarfar
if vmorfarfarfarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vmorfarfarfarId)
  vmorfarfarfarNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vmorfarfarfarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til morfarfarmor
if vmorfarfarmorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vmorfarfarmorId)
  vmorfarfarmorNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vmorfarfarmorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til morfarmorfar
if vmorfarmorfarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vmorfarmorfarId)
  vmorfarmorfarNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vmorfarmorfarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til morfarmormor
if vmorfarmormorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vmorfarmormorId)
  vmorfarmormorNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vmorfarmormorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til mormorfarfar
if vmormorfarfarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vmormorfarfarId)
  vmormorfarfarNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vmormorfarfarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til mormorfarmor
if vmormorfarmorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vmormorfarmorId)
  vmormorfarmorNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vmormorfarmorNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til mormormorfar
if vmormormorfarId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vmormormorfarId)
  vmormormorfarNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vmormormorfarNavn = "-"
end if

'Så kommer turen til mormormormor
if vmormormormorId > 0 then
  set rs = Conn.Execute ("SELECT hId, Navn, far, mor FROM Databasen WHERE hId = "&vmormormormorId)
  vmormormormorNavn = rs("Navn")
  rs.close
  set rs = nothing
else
  vmormormormorNavn = "-"
end if

%>

<TABLE WIDTH="100%" BACKGROUND="..\Grafik/Background.JPG" BORDER="1" CELLSPACING="1">
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ALIGN="CENTER" BACKGROUND="..\Grafik/Background.JPG" ROWSPAN="8" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarNavn &"</A>" %> </TD>

    <TD ROWSPAN="4" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarFarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarFarNavn &"</A>" %> </TD>

    <TD ROWSPAN="2" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarfarfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarfarfarNavn &"</A>" %> </TD>

    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarfarfarfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarfarfarfarNavn &"</A>" %></TD>
</TR>

<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ALIGN="CENTER" ROWSPAN="1" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarfarfarmorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarfarfarmorNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
<TD ALIGN="CENTER" ROWSPAN="2" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarfarmorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarfarmorNavn &"</A>" %></TD>

    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarfarmorfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarfarmorfarNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarfarmormorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarfarmormorNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
        <TD ALIGN="CENTER" ROWSPAN="4" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarmorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarmorNavn &"</A>" %></TD>

    <TD ALIGN="CENTER" ROWSPAN="2" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarmorfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarmorfarNavn &"</A>" %></TD>

    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarmorfarfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarmorfarfarNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ROWSPAN="1" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarmorfarmorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarmorfarmorNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ROWSPAN="2" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarmormorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarmormorNavn &"</A>" %></TD>

    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarmormorfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarmormorfarNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vFarmormormorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vFarmormormorNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ALIGN="CENTER" ROWSPAN="8" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmorNavn &"</A>" %></TD>

    <TD ALIGN="CENTER" ROWSPAN="4" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmorfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmorfarNavn &"</A>" %></TD>

    <TD ALIGN="CENTER" ROWSPAN="2" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmorfarfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmorfarfarNavn &"</A>" %></TD>

    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmorfarfarfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmorfarfarfarNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmorfarfarmorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmorfarfarmorNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ALIGN="CENTER" ROWSPAN="2" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmorfarmorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmorfarmorNavn &"</A>" %></TD>

    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmorfarmorfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmorfarmorfarNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmorfarmormorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmorfarmormorNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ALIGN="CENTER" ROWSPAN="4" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmormorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmormorNavn &"</A>" %></TD>

    <TD ALIGN="CENTER" ROWSPAN="2" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmormorfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmormorfarNavn &"</A>" %></TD>

    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmormorfarfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmormorfarfarNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmormorfarmorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmormorfarmorNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ALIGN="CENTER" ROWSPAN="2" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmormormorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmormormorNavn &"</A>" %></TD>

    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmormormorfarID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmormormorfarNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
<TR ALIGN="CENTER">
    <TD ALIGN="CENTER" WIDTH="25%"><FONT STYLE="font size: 9pt; font-family: verdana"><% Response.Write "<A HREF='hest.asp?HID="& vmormormormorID &"'"&  "STYLE='text-decoration: none'>"&  vmormormormorNavn &"</A>" %></TD>

</TR>
</TABLE>
Avatar billede repox Seniormester
27. juni 2013 - 23:06 #1
Det er da noget af en slat kode..

Er der noget du specifikt har svært ved i din oversættelse?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
28. juni 2013 - 00:39 #2
fik du ikke noget ud at tråden på udvikleren.dk ??
http://www.udvikleren.dk/forum/40051/omskrive-fra-asp-til-php/

har du prøvetat google asp 2 php converter ??
https://www.google.dk/search?q=asp+2+php+converter

har du prøvet at kører filen igennem http://asp2php.mikekohn.net/ ??
du skal selvføgelig rette shoet_open_tags til std open tags,
og du bør ændre API fra mysql til mysqli den gamle API har været forændet siden php ver 5.0, og med php ver 5.5 frigivet 20/06-2013 kommer der en advarsel når du laver en connection til det gamle API
Avatar billede HeidiG Nybegynder
28. juni 2013 - 12:22 #3
Jo, arbejder skam med top fra udvikleren men blev anbefalet at prøve her også.

Jeg kan ikke få den der asp2php til at kører, kan det virkelig passe at man ellers kan gøre det på den måde?
Det lyder for nemt til at være sandt :o)

Jeg har ikke funder løsningen endnu.
Det ikke rigtig som jeg vil.
Har skåret det ned til dette for en start:
<?php
//Variable hentes fra URL
$HestId = $_GET["hid"];//$_GET istedet hvis det er fra URLen... $_GET[hid"]

include('Connect.php'); // Indeholder mit database connect.

$query = mysql_query("SELECT hid, Navn, Far, Mor FROM Databasen WHERE hid = '$HestId'") or die("Der er sket en fejl. Fejlnr. ".mysql_errno());

?>

<?
}; // afslutter whileloopet
?>

Men det giver mig en blank side og kan ikke finde ud af hvorfor
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
28. juni 2013 - 12:38 #4
antag din asp fil hedder test.asp, og ligger i sammen folder som asp2php.exe
på commando linje i den folder asp2php.exe ligger i skriver du:
asp2php.exe test.asp
du få så en php fil ud hvor en del af arbejder er lavet for dig, men der er ting der skal rettes, som jeg skrev tidligere du skal selvføgelig rette shoet_open_tags til std open tags,
og du bør skifte API

http://php.net/manual/en/ini.core.php#ini.short-open-tag
http://php.net/manual/en/mysqlinfo.api.choosing.php
Avatar billede repox Seniormester
28. juni 2013 - 12:47 #5
Det kan der være mange årsager til, men der er også andre ting du skal være meget opmærksom på som vedrører sikkerheden.

Blandt andet bruger du et forældet MySQL API i PHP. Dine SQL sætninger er sårbare overfor SQL injections og du validerer ikke dit bruger input.

Og i forhold til den eksisterende kode, ser det ud som om du bør kigge lidt mere på database normalisering.