Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 16:05 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kontinuerlig afspildning af MP3

Når man afspiller MP3 fra en CD eller USB, fortsætter normalt den ene melodi efter den anden er slut. Nu har jeg købt nogle melodier hos Apple, men hver melodi skal startes for sig. Kan man gøre noget for at de afspilles kontinuerlig?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2013 - 16:20 #1
Nu er det måske filer som der er tilknyttet Apple, men de mp3 filer jeg afspiller her på min pc, der bruger jeg Winamp til at afspille dem.
Jeg har lagt mine filer i mapper der passer til genre, og når jeg højreklikker på winamp kan jeg vælge at afspille en mappe (folder).
Den afspiller mappen til den er færdigspillet.
Man kan indstille den til at spille random afspilning, så den springer frem og tilbage i numrene
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 16:31 #2
Winamp ok, men den kan jeg jo så kun bruge på min computer og ikke når jeg sætter en USB stick i radioen, så det løser desværre ikke problemet.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 16:37 #3
Ps. Jeg huskede forkert, de musikstykker som volder mig problemer, er godt nok med samme Violistinde Ji-Hae Parker, men jeg har trukket dem ud som MP3 fra videoer, med AoA Audioekstraktor.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2013 - 16:54 #4
#2 At du også bruger den i radioen kunne jeg så ikke lige se af dit spørgsmål ;-)

Kan så tænkes der skal ligge en fil ud over musikken som radioen kan se, så den ved hvad den skal afspille, og hvordan.
Det hedder en 3mu liste, men om du kan lave sådan en liste i et afspillerprogram på pc og få din radio til at virke med det, har jeg ikke erfaring med.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 17:01 #5
Nej undskyld mangelfuld formulering af spørgsmålet.
3mu liste, det må jeg se på, kender det ikke.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 17:02 #6
Ingen erfaring med det, blot en ide.

Måske kan du edit en anden 3mu liste så den passer og derefter smide den på plads.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 17:08 #7
#6 Ja måske, ser på det. 220661 har lige foreslået det samme:)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 17:28 #8
Ikke helt, han ville lave en ny fil, jeg ville edit en eksisterende.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 17:49 #9
#8 Ja det er da rigtig:)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2013 - 20:11 #10
Kan du på manual på din radio se om den understøtter 3mu, eller andre playlister når du bruger usb?
Har fundet et program her som skulle kunne lave playlister.
http://www.softpedia.com/progDownload/Winamp-Playlist-Creator-Download-13143.html
Filen der oprettes er en tekstfil som når den er i pc vil få et programtilknytning.
I min pc her blev det Winamp, som jeg bruger til musikafspilning.
Jeg har ikke selv prøvet at lave en 3mu fil manuelt, da jeg ikke har haft behov for det. Programmet kan også oprette i et andet format (.pls)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 20:22 #11
Tak skal du have. Jeg vil prøve det af. Fandt noget som hedder Sync playlist creator, som skulle kopiere playlist fra windows media player, men det virker ikke på de filer.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 20:26 #12
Ps. Jeg har nogle  andre musik filer fra Apple, som jeg har konverteret fra MP4 til MP3 og de kører udmærket på radioen.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2013 - 20:29 #13
Ja når det er købte filer kan man måske ikke få det til at funke??

Kan være din radio heller ikke understøtter disse playlist filer, og så er du lige vidt desværre :-(
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 20:41 #14
Jo men dem jeg arbejder med lige nu er fra youtube videoer.
Jeg aner ikke om min radio kan læse de playlister. En af videoerne dem er lavet i Korea. (Kinesiske tegn)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
03. juli 2013 - 21:15 #15
Hvis du har en USB stick med mp3 filer der virker på din radio med playliste, så må du der kunne finde en playliste-fil der virker ?

Det var en sådan fungerende fil jeg tænkte at du kunne edit.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 21:30 #16
Det har jeg desværre ikke. Jeg plejer bare at lægge filerne ind, og så kører det. Jeg har prøvet at lave 2 play lister, den ene efter 220661 forslag, men radioen siger NO FILES. Men det kører fint fra computerens USB indgang. Jeg begynder at tro, der er noget speciel ved de filer. Nu er det en Philips radio, og det er vist ikke mere noget af det bedste. Den er ret ny, har DAB og FM, men tænk, der er kun 1. antenne indgang, så man må vælge om man vil bruge det ene eller det andet, da antennerne er forskellige.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2013 - 22:06 #17
I skal begge 2 have mange tak:) Jeg opgiver foreløbig.
Da NielsErikK ikke samler point, må 220661 slæbe dem hjem alene.
Læg venligst et svar:)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2013 - 15:49 #18
Beklager det ikke virkede for dig.
Jeg vil nok konkludere din radio ikke kan håndtere disse playliste filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2013 - 16:05 #19
Tak for point :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2013 - 16:08 #20
Ja det har du nok ret i. Jeg vil prøve at installere winamp, for
at se om den kan afspille filerne kontinuerligt på computeren. Jeg kan jo også, som NielsErikK foreslog, prøve at finde en liste til at kopiere, og så skifte data ud med mine egne. Det bliver nok bare noget besværligt.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2013 - 16:08 #21
OK:)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 16:15 #22
Det var såmænd også blot hvis nemmere alternativer glipper for dig.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2013 - 18:29 #23
#22 Ja nu ved jeg det så, hvis jeg for mod på at prøve igen:)

@220661 Winamp kører nu på computeren, og den kører alle filerne, når den første er startet. Fint tip Tak:)