Avatar billede Naturligt Nybegynder
04. juli 2013 - 14:04 Der er 53 kommentarer og
1 løsning

ny gaming bærbar computer

Hej

Skulle have købt den her computer
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=782571&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18#reviews

Men nu har de den desværre ikke længere :-/
Har prøvet at søge på nettet for at se om andre har den, men har ikke båret frugt.
Måske i kan finde den - det skal dog være med nVidia GT750

Har i nogle alternativer?? Samme pris, max 7000 kr.

På forhånd tak :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 15:55 #1
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 16:01 #2
Du får lige en TrustPilot med...
http://www.trustpilot.dk/review/www.skiftselv.dk
Avatar billede Naturligt Nybegynder
04. juli 2013 - 16:40 #3
Hvordan er den der acer i forhold til den jeg linkede?

Med hensyn til ydelse osv. men også spil, nyeste spil og kommende spil :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 16:48 #4
CPU er den nye Haswell, men en anelse langsommere end de nye Y500 modeller du havde set på.
Grafikkortet vil yde det samme.

Lidt strange at ALLE har fjernet Y500 med GT 750, på nær hvis man vil ha den i SLI model.
(måske de ikke har kunnet få den hjem ?)
Avatar billede Naturligt Nybegynder
04. juli 2013 - 16:57 #5
Ja det er ret tarveligt, så sent som i går eftermiddags havde de dem på lager hos komplett, men pengene tikkede først ind i dag - Det er sku surt! Rent uheld :-/

Det må jeg lige tygge lidt på den acer der -
Havde jo lige set frem til den anden :D
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 17:02 #6
Jeg tror ikke du havde fået den udleveret fra Komplett selvom du havde købt i forgårs.
Det "lugter" lidt at ALLE har taget den af hylden i Danmark, det synes jeg tyder på manglende levering fra importør/producent.
(Jeg kan sagtens finde den i andre lande)

PS.
Jeg kan se du bruger svar-funktionen forkert, så du får lige min standard vejledning...

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede Naturligt Nybegynder
04. juli 2013 - 17:35 #7
Tror bare jeg trykkede forkert før..

Har skrevet en tråd med dig tidligere, der gik det fint :)

Det var blandt andet dig der linkede Lenovo'en fra komplett..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 18:05 #8
Ja jeg kunne godt huske dig, men du kunne jo ha fået alzheimers. *G*

Jeg kunne også huske at du er ny, så jeg tænkte at en genopfriskning ikke skadede.  :-)

Du kan jo overveje at gå lidt på kompromis med batteritiden og samtidig øge ydelsen i spil væsentlig, ved at gå efter SLI modellen af Y500.
Altså den med 2 stk. GT 750, dog stiger prisen så.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
04. juli 2013 - 18:18 #9
Dog ikke, kun sommerferie tilstande ;)

Ja det kan du have ret i, jeg har desværre kun et budget på 7000 ca.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 18:28 #10
Så er dit alternativ nok, GTX 660.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
04. juli 2013 - 18:38 #11
Hvordan er point skalaen, hvis du lister GTX660 og GT750 op mod hinanden?
Avatar billede Naturligt Nybegynder
04. juli 2013 - 18:46 #12
Den eneste jeg lige har kunne finde med GTX660 er den her fra MSI

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=775009#info

Er bare lidt usikker på MSI, har hørt de skulle larme og blive meget varme.. Men måske er det bare enkeltstående tilfælde?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 19:23 #13
GeForce GTX 660M 1,463
GeForce GT 750M 1,688

Ca 15% forskel.

CPU er også langsommere end de nye Y500.

Jeg ved den du linker til er en meget købt model, jeg har ikke set nogen komme retur med klager over den.

Vær OBS. på den ikke er på lager og der ikke er bekræftet nye 11/7 af MSI.
Altså kan du ende på samme måde som med Y500.

Der jeg vil hen er, måske kan det betale sig lige at se tiden an 1-2 uger og se hvad der sker på markedet, er du heldig vender Y500 retur.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
04. juli 2013 - 19:39 #14
Argh ja okay, 15 % er alligevel en del..
Ja bemærkede godt lige den ikke var lager -

Har også haft tanken oppe i hovedet og tror det er det jeg gør - Afventer og ser markedet an de næste 14 dages tid... Vil heller ikke bare købe en spontant i dag fordi den anden er udgået pt, det skal helst være velovervejet ;)

Vil du have point?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. juli 2013 - 19:53 #15
Meget fornuftigt.

Ellers tak, men læg selv et svar og godkend det, så vi får lukket pænt efter os.  :-)
Avatar billede Naturligt Nybegynder
04. juli 2013 - 20:28 #16
Så håber jeg DMI lover sommer og sol de næste 14 dage ;)

Og tak for feedback igen, ikke sidste gang jeg er herinde!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 20:21 #17
Velbekomme, glæder mig du er tilfreds med "betjeningen".

Sol har DMI ihf lovet (og mere varme om en lille uge).  *G*
Avatar billede Naturligt Nybegynder
05. juli 2013 - 20:47 #18
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=783799#extra

Det er vidst med den nye hashwell så vidt jeg så?

Bemærkede godt de ikke var på lager ;)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 23:15 #19
Yeps det er den samme, nu blot sat præcis 1000 kroner op.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 23:17 #20
(og navnet ændret fra Y500 til Y510P)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 23:22 #21
Når der lægges de 1000 kroner på, så når vi op hvor der er adgang til et GTX 765m og god SSD...
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=714600010&gruppe=visionnotebook
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 23:27 #22
Dog mangler Windows så i prisen, men i forhold er det billigt, da både grafikkort og SSD er meget mere værd end prisen på Windows.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 23:32 #24
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 23:36 #25
Avatar billede Naturligt Nybegynder
06. juli 2013 - 00:14 #26
Hvad med Lenovo'en?

Det bliver ikke den fra vision, det bliver for dyrt - eller jeg kan ikke lægge flere penge ud end 8000... Og den ene fra acer er 17" helst 15,6" :) - Synes det bliver for stort med en 17" tommer til bærbar..

smart det der link fra gpuboss
Avatar billede Naturligt Nybegynder
06. juli 2013 - 00:29 #27
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 00:33 #28
Naturligvis op til dig, men af de to synes jeg ikke den Lenovo er næsten 1000 kroner mere værd.

Linket var blot så du kunne danne dig et groft overblik over forskellen på de 2 grafikkort.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
06. juli 2013 - 00:33 #29
Og af dem hælder jeg mest til Lenovo'en -
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 00:35 #30
Der er levering med i prisen på den billige, det er der ikke på Lenovoen. (derfor ca 1000 kr i diff)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 00:39 #31
Forskellen ligger primært i CPUen.
(Hvor Lenovo vinder)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 00:41 #32
Dog taber Lenovo hvis vi taler strømforbrug.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 00:45 #33
Strømforbrug = batteritid.

I Spil vil det typisk være single core ydelsen du skal se på og der er diff ikke så stor.
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-4700MQ-vs-Intel-Core-i7-4500U

Det er groft sagt U model op mod alm model, altså hvor meget du vægter batteritid kontra max ydelse og pris.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
06. juli 2013 - 00:47 #34
Du skriver i #29 "Og af dem hælder jeg mest til Lenovo'en -"

Den jeg linkede ovenover?

Jeg CPU'en er bedre på lenovo'en, samt du får en væsentlig bedre opløsning.. (I kroner og øre kender jeg ikke forskellen)
Grafikkortet er ens - Og de andre forskelligheder, er nogle små marginaler..

Begge computer vil vel kunne følge med i spil de næste 18-24 -36? måneder?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 00:51 #35
Begge er ok køb, men går man efter Lenovo (max ydelse), så ville jeg som sagt i stedet gå efter den fra http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=714600010&gruppe=visionnotebook
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 00:52 #36
Du skrev i #29, ikke jeg.  ;-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 00:54 #37
Du bør også overveje hvor meget du skal bære den rundt, der er ret stor vægtforskel.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 00:57 #38
I spil vil de yde ret ens, der er det primært grafikkortet (og de er ens), når max ydelse i single core kun svinger fra 3 til 3,4 GHz, så får det kun lille indflydelse.

Taler vi udpakning af en rar fil, så vinder Lenovo stort (grundet flere kerner).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 01:00 #39
Men som sagt, gik jeg efter max ydelsen, så blev det ikke Lenovo, men derimod MM-vision.

Den er et langt større spring foran.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 01:03 #40
Kniber det med guldet, så kan et krumspring være, at anvende dit nuværende Windows uden at reg det i en måned, for om en måned at købe Win du kan reg.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 01:07 #41
Du kan også vælge at smide Windows 8.1 Preview på til du køber Windows.
Det vil være ganske lovligt.
Windows 8.1 Preview kan downloades gratis i engelsk version hos Microsoft.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
06. juli 2013 - 01:07 #42
Ok køb - Er det ikke lidt groft sagt? ;-)

Hvis du havde 8000 kr (til køb af computer) og ikke en øre mere -;)

Hvilken computer ville du så vælge?

Ja man mister selvfølgelig lidt batteritid - Men det skal nok gå..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 01:09 #43
(så har du Windows til omkring Oktober/November)
Avatar billede Naturligt Nybegynder
06. juli 2013 - 01:10 #44
Heller ikke i computer verdenen er der nemme valg, eftersom der er så mange muligheder :)

Så ikke dine posts, da jeg postede den ovenover..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 01:10 #45
MM-vision og Windows 8.1 Prewiew.
Så måtte jeg finde en Windows inden November.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 01:16 #46
Du vil mærke kæmpe forskel ved at gå fra de ret sløve 5400 rpm HDD til en utrolig lækker SSD som Samsung 840 250 GB, ud over grafikkortet som også yder meget bedre.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
06. juli 2013 - 01:31 #47
Kan sagtens følge fordelene ved MMvision, - og self utrolig lækker harddisk.. :) Men 250gb, det bliver hurtigt fyldt ud - Med spil, billeder osv.. - Så skal man tilføje en større harddisk men det er desværre ikke gratis.. - Grunden til jeg skriver det er at min nuværende harddisk er på 250 gb og her har jeg ikke plads til alt det jeg gerne ville have :)

Det må jeg lige gruble lidt over hen over natten -
Har dog et meget godt øje til den fra Lenovo, :D

Vægten forskellen er på 700 gram, fra acer til de 2 andre.. Men det gør nu ikke det store..
Avatar billede Naturligt Nybegynder
06. juli 2013 - 01:35 #48
Bare en note til det du skrev længere oppe med fragt - De har os fri fragt hos komplett.. Ikke at det nu gør så meget, bare en mindre bonus :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 01:47 #49
Samsung 840 250 GB er en hel del hurtigere end de SSD du ser i de følgende 3 link.
Modsat er 5400 rpm en hel del langsommere, du vil her bla se 10000 rpm diske.
Altså er forskellen endnu større når enhederne presses max (Samsung 840 er ca 50-100% hurtigere end de SSD).

http://media.bestofmicro.com/K/S/305308/original/crystaldiskmark_random_4kb_qd_32.png
http://media.bestofmicro.com/K/M/305302/original/as-ssd_random_4kb_qd_1.png
http://images.anandtech.com/graphs/thessdanthology_031809001858/18641.png

Jeg behøver vel ikke sige at dem som næsten intet yder er HDD, som selv gamle "sløve" SSD banker på plads.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 01:50 #50
Her kan du sammenligne hvordan Samsung 840 250 GB ligger i forhold til de SSD du lige har set lamme tæve div HDD.
http://kortlink.dk/cmw4
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 01:56 #51
Et eksempel:
Samsung SSD 470 Yder 103.57
Samsung 840 250 Gb Yder 304.78
http://kortlink.dk/cmw4

Og her ser du Samsung SSD 470 mod en hurtigere HDD, end de sløve 5400 rpm der er i pågældende bærbar.

http://media.bestofmicro.com/K/S/305308/original/crystaldiskmark_random_4kb_qd_32.png

En verden til forskel.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 01:59 #52
I spil vil det være det langt bedre GTX 765m grafikkort du mærker, men den lækre SSD skal man altså ikke glemme.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 02:23 #53
#48
Jeg så blot notatet hos Komplett i bunden af dit link...
Priser inkl. moms Fragt kommer i tillæg; se indkøbsvognen for vurdering.

Jeg kiggede ikke i indkøbsvognen, jeg kan godt se man under nogen omstændigheder kan få det gratis leveret.

Vedrørende at fylde/ikke ha nok plads på SSD med 250 GB, så behøver du næppe slæbe alt med dig altid, du kan sikkert efterlade noget i "lager" på din gamle pc, hvis du ikke vælger blot at flytte den 250 GB HDD over til du en dag køber en ekstra HDD til kun den nye pc.
(eller smide noget på en USB stick/HDD, der er mange muligheder)

Du spurgte hvad jeg gjorde med 8000 til rådighed.
Mit svar blev MM-Vision + Windows 8.1 Preview.

Jeg ville absolut gå efter det langt bedre grafikkort/SSD og skærmen er vist også bedre.

Ud over du hver dag med den fra MM har bedre ydelse, så vil den også holde længere tid, før du savner mere hastighed og på igen vil ha ny pc.

Jeg har nu argumenteret min sag, valget bliver dit.
Uanset hvilken du vælger, så løber jeg ikke skrigende bort, alle er ok valg, det kommer an på prioriteringer.
Avatar billede Naturligt Nybegynder
07. juli 2013 - 17:36 #54
Endnu engang tak for deling af din store viden :) Og alle de gode argumenter..

Jeg ved med sikkerhed at det ikke bliver den fra Acer..

Og af de 2 andre har jeg ikke endeligt besluttet det :)

God sommer og tak for hjælpen :)!