Avatar billede Combatnissen Nybegynder
06. juli 2013 - 07:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny computer fra Sharkgaming

Hej Experten

Jeg står og skal til at købe en ny computer hos Sharkgaming, og der er mulighed for at redigere i hardwaren. Så ville jeg lige høre herinde om der er nogen der har nogle foreslag til det, eller det er godt nok som det er ?

Det skal bruges som en gamer computer, og jeg spiller alt fra Civilization og Battlefield.

Den indeholder følgende

http://www.sharkgaming.dk/silent-mighty-shark-haswell.html

Jesper
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 10:59 #1
Jeg tror slet ikke jeg ville købe stationær hos Shark lige pt.

Her kan du med det samme smide endnu et GTX 760 OC i (få dem til det).
GTX 760 OC er en del hurtigere end GTX 660 OC.
http://www.extremegaming.dk/#!x1/c66t

En anden mulighed er at starte med et GTX 780.
http://www.extremegaming.dk/#!x-3-pc/c1dju
Så kan du når du senere måtte savne ydelse tilføje endnu et grafikkort.
Det er den mest fremtidssikrede løsning og du vil fra start ha mere ydelse end 2x GTX 660.

GTX 660 SLi opsætningen er ca 15-20% hurtigere end et enkelt GTX 680 (men den er oppe imod GTX 780)
GeForce GTX 680 Yder ca. 5,695
GeForce GTX 780 Yder ca. 7,904
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

Bliver du hos Shark, så kan du med stor fordel upgrade SSD til samme model i 250 GB.
Den er hurtigere i læs og meget hurtigere i skriv.
Ellers et ok setup fra Shark (ud over jeg ville vælge hurtigere GFX og SSD i 250 GB versionen)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 11:01 #2
***du vil fra start ha mere ydelse end 2x GTX 660

De vil ligge meget lige.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 11:05 #3
Altså:
Vil du ha max ydelse for ca 10000 kroner her og nu, så går du efter setup med GTX 760 OC SLI.

Vil du fremtidssikre ("billigt" kunne upgrade til at lammetæve GTX 660 SLI) og starte med samme ydelse som GTX 660 SLI, så går du efter den med GTX 780.
Avatar billede Combatnissen Nybegynder
06. juli 2013 - 11:12 #4
Hej Niels Erik

Tak for svar, hvad med processoren, kan det svare sig, at tage en større model ?

Her tænker jeg på I7-4770 overclocked ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 16:48 #5
Nej ikke til spil.
Til spil vil I5 4670K og I7 4770K yde det samme, når de kører lige mange MHz.
Årsagen er du i spil ikke udnytter de ekstra kerner som I7 har.

Til spil skal du smide pengene efter grafikkort (når du er nået op på I5 4670K).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 16:50 #6
Jeg kan anbefale moderat OC af I5 4670K, men ikke noget vildt (vildt giver for meget bøvl for ikke nørder).
Avatar billede Combatnissen Nybegynder
06. juli 2013 - 17:16 #7
Perfekt, jeg følger dine råd og siger tak for hjælpen
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. juli 2013 - 17:27 #8
Velbekomme.

Jeg samler ikke på point, så du godkender blot dit eget svar, således her er pænt lukket efter os.  :-)