Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. juli 2013 - 15:15 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

SP1 til Win 7 driller

Jeg har gentagne gange prøvet at installere Service Pack 1 til win 7 ultimate 32 bit uden succes. Både manuelt og fra Win update

Ved installationen fra update kommer denne fejlmelding

Error
not found (0x800070490)

Når jeg gør det manuelt sker dette efter genstart og igang med at konfigurere:

Der opstod en fejl under konfigureringen af servicepakken.

Det er en ultimate, der oprindelig var engelsk, men nu installeret med dansk sprogpakke
Stort set intet andet er installeret (intet antivirusprogram endnu)

Ville blive meget glad for hjælp
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2013 - 15:34 #1
Er der 100% styr på dine drivere til computeren?
I denne tråd her beskrives at skylden kan ligge i en driver updatering som der er fejlet:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_update/windows-7-sp1-wont-install-element-not-found-error/531d5f8b-c242-4487-abb7-516a491b4efe?page=2
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. juli 2013 - 15:44 #2
overhovedet ingen styr på driverne

Men ingen gule streger i enhngedshåntering
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. juli 2013 - 16:07 #3
men i update historien står der dog

Intel Corporation - Display - Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family

Installation date: ‎27-‎06-‎2013 19:32

Installation status: Failed

Error details: Code 80070103

Update type: Important

Intel Corporation Display software update released in September, 2009

More information:
http://winqual.microsoft.com/support/?driverid=20301109

Help and Support:
http://support.microsoft.com/select/?target=hub
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. juli 2013 - 17:33 #4
får nu denne fejl:

DS_S_SUCCESS(0x0)

Efter installation af Mobile Intel(R) 965 Express Chipset Family

fra #3

Har endnu ikke selv googlet efter løsninger
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2013 - 18:04 #5
Kan du ikke fra fabrikantens hjemmeside hente de nødvendige drivere, og få det på plads?
Hvis du gør det fra anden pc og lægger dem på en usb pind, kan du installere derfra.
Start med chipsæt driveren.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. juli 2013 - 18:36 #6
Nej for Da jeg så efter på Medions hjemmeside, var  der kun drivere til Vista og xp

Dette er en ældre bærbar pc Medion MD 96850.  Der har tidligere været installeret Vista på den åbenbart
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. juli 2013 - 19:01 #7
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. juli 2013 - 19:02 #8
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. juli 2013 - 19:05 #9
man skal åbenbart have nummeret for at se resultatet

30008329 i overforviske link
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. juli 2013 - 19:18 #10
alt driller idag

ikke modelnummer men msn nummer i bunden af PC-en

Har en slem ide om at dette kun kan løses ved at lægge Vista på,

Så jeg er tæt på at give op
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2013 - 19:47 #11
Hvis der ikke på Medions hjemmeside er nogle drivere til Windows 7, må man prøve at se på den hardware der fysisk er monteret i computeren.
Det havde jeg da først afprøvet før jeg gik tilbage til det udskældte Vista system.
Der findes flere programmer der kan oplyse om hardware. Jeg har selv brugt Speccy og SIW.
http://www.piriform.com/speccy
Får du Chipsæt og netkort driver på plads, kan du prøve at bruge Slimdrivers til resten:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede jenscarlo Juniormester
06. juli 2013 - 19:58 #12
Du skal installere en engelsk version af servicepack 1.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. juli 2013 - 20:24 #13
Det er prøvet med engelsk version. Men kun en manuelt.

Men gætter da også på, at den der nu er prøvet utallige gange fra update er engelsk.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. juli 2013 - 20:45 #14
Vil lige prøve en gang til med en engelsk manuelt, da jeg har en mistanke om at det var den forkerte engelske version af sp1 jeg prøvede med
Avatar billede Andershoegh Seniormester
06. juli 2013 - 21:45 #15
Det samme igen

Tak for jeres hjælp

Vil lige prøve #11 senere, men gider ikke mere for i dag

og bare rolig 220661, Der komme ikke Vista på denne pc

Det blive openSUSE.

Dette mystiske Windows er jo heller ikke til at finde ud af  -(
Avatar billede Andershoegh Seniormester
07. juli 2013 - 22:54 #16
Har nu prøvet #11

Ingen drivere for win 7 til

Mobile Intel(R) 965 Express Chipset,

tror jeg er problemet

Slimdriver er kørt

220661 Vil du lægge et svar. Jeg tror, du var på rette spor med de pokkers drivere.

Tak til alle for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2013 - 21:02 #17
Tak for påmindelsen :-)
Lægger et svar her.