Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2013 - 20:17 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Vil mine PC dele godt kunne klare dette grafikkort ?

Hejsa alle eksperter.

Jeg overvejer stærkt at opgradere/ skifte mit gamle grafikkort, som er et Radeon HD 4650 1Gb DDR2 ud med et nyt evt. Nvidia GTX 660 eller et Radeon 7870. Jeg ville dog høre jeg er om det vil kunne sidde i mine lidt halv gamle dele eller om det grafikkort, som jeg har fundet evt. er for "Overpower" i forhold til min CPU og mit bundkort.

Motherboard: MS-7613 (Iona-GL8E) (Link: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=us&lc=en&dlc=en&tmp_geoLoc=true&docname=c02014355)

CPU: Intel core i3 - 530 2.9Ghz

PSU: CoolerMaster GX Lite 500w

RAM: 6gb DDR3 (kender ikke mærket, da de har siddet i en HP maskine)

Note: jeg skifter også min nuværende PSU ud med en 500w eller måske 600w fra corsair eftersom jeg det var lidt af et fejlkøb jeg gjorde tilbage i tiden. Plus jeg skrifter også RAM, CPU og bundkort en gang i fremtiden når jeg får lidt flere penge op lommen :)

Hilsen Mathias
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 20:42 #1
Jeg samler ikke på point, så jeg vil bede dig selv at lægge et svar her og derefter godkende det, her hvor jeg tidligere har hjulpet dig...
http://www.eksperten.dk/spm/982781

Så har du samtidig svaret på dette spørgsmål.  ;-)
(500 Watt vil være  lige over minimum)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 20:45 #2
Det er højest dit kabinet som kan blive et problem, men det bør ikke være tilfældet hvis det er et helt almindeligt ATX kabinet.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2013 - 21:04 #3
Niels jeg har tjekket målene på grafikkortet og det kan godt sidde i mit NZXT Hades craft series :)

Men jeg var bare i tvivl om min performance ville blive svækket eller hvad man skal sige eftersom jeg sætter et mere kraftigt Grafikkort sammen med nogle lidt ældre dele (ca. 2 - 3 år gamle dele)
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2013 - 21:06 #4
Jeg glemte lige og spørge dig om 500w er fin eller er det for lidt til dette kort. Jeg har nemlig hørt en delte meninger. Nogle siger 500w er fint andre siger man mindst skal have 600w vist ikke mere :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 21:10 #5
Vedrørende strømforsyning, så har jeg svaret...
(500 Watt vil være  lige over minimum)

Det officielle mindstekrav er 450 Watt.
http://forum-en.msi.com/faq/article/printer/power-requirements-for-graphics-cards

Du opnår ikke samme antal FPS med din i3 som med en i5 4670 (der vil være en af de mest egnede CPU)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 21:12 #6
Som du ser er 450 Watt minimum for et GTX 660 og 500 Watt minimum for de mere strømslugende 7850.

Du er bedst tjent med et GTX 660 OC.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2013 - 21:19 #7
Jeg har kigget efter en CPU, men vil jeg godt kunne køre visse games på medium måske High indtil jeg får købt nyt bundkort, RAM og CPU ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 21:19 #8
Her har du et GTX 660 OC til 1393 kroner.
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/evga-geforce-gtx-660-superclocked-2-gb-id-6982167.aspx
men jeg vil heller anbefale dig et GTX 660 TI fra ASUS til 1479 kroner.
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/asus-gtx660-ti-dc2-2gd5-2-gb-id-6916520.aspx

Når vi skal holde os billigt kan du ikke vælge fra 700 serien.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2013 - 21:21 #9
Ja ok det kunne godt være jeg skulle nappe en TI model :) men tror du det vil kunne køre fint med denne i3 indtil jeg får lidt flere penge på lommen, så jeg engang kan købe en ny CPU ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 21:21 #10
Alene udskiftning af grafikkortet vil hjælpe rigtig meget, det er den vigtigste komponent i spil (efterfulgt af CPU).

Du vil opleve en verden til forskel allerede så snart du har monteret et GTX 660 TI.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 21:23 #11
Ja det vil kører endda meget fint (i forhold til hvad du er vant til).
En hurtigere CPU vil blot gøre oplevelsen endnu bedre.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2013 - 21:24 #12
Jeg fandt nemlig dette http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=760680 og ud fra det link som du sendte til TI modellen, så kan jeg godt se at det er fuldkomment hul i hovedet, at give så mange for et 660 som ikke engang er OC'et ;)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 21:25 #13
Jeg kan tilføje at det TI kort jeg linker til ikke kun er billigt, det er også støjsvagt, selv under pres er det sjældent blæseren stiger ret meget i omdrejninger, jeg har selv et af dem.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2013 - 21:25 #14
Hehe jeg kan ikke en gang køre et spil såsom The walking dead på laveste grafik uden jeg har meget delay... :P
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 21:26 #15
TI kortet er klart hurtigere.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 21:28 #16
TI kortet sidder i min sekundære pc, sammen med en gammel CPU (en E8400 på 3 GHz), selv krævende spil kører ganske godt på den.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2013 - 21:28 #17
kommer lige med en lille note, hvis jeg evt. skal have et 660 ti som virker til at være rigtig godt og især når man ser på prisen kontra det jeg linkede, ville det så ikke være en god ide hvis jeg napper en 600w eller kan sådan en model sagtens klare sig med en 500w ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 21:32 #18
De kører forresten på en 550 Watt PSU, sammen med 6 HDD og div andre småting (den fungere også som server til mit tv)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 21:33 #19
Dit setup vil kunne køre med din 500 Watt, uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2013 - 21:34 #20
Okay. Jeg takker meget for hjælpen Niels og så håber jeg på det bedste og, at det er det rette køb jeg gør ;)

Hav en fortsat god dag :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. juli 2013 - 21:36 #21
I lige måde, da jeg ikke samler på point, så husk at lukke (godkende dine svar) i de 2 spørgsmål.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2013 - 10:54 #22
Lukker og slukker ;)