Avatar billede mr.handstand Novice
17. juli 2013 - 21:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilgå www.google.dk / www.google.com

Hej,
Min Mor har et mærkeligt problem.
På sin bærbar kan hun ikke tilgå www.google.dk, og heller ikke www.google.com. Generelt kan hun hverken ping'e eller åbne website i browser. Troede det måske var IE den var galt med (bruger IE 8.0), men da jeg installerede chrome kunne det heller ikke åbne google.dk og google.com.

Maskine Windows XP

Jeg har tjekket at "usikre websteder" ikke indeholder nogen adresser, i Windows Sikkerhedscenter.

Jeg kan ikke se noget i Microsoft Security Essentials
Jeg har forsøgt at slukke Windows Firewall, uden nogen effekt.

Kan der være en reg-key hvor der er spærret for adgange?
Kan jeg lave et scan med noget software der kan identificere hvorfor jeg ikke kan tilgå www.google.dk og google.com, ej heller kan ping'e adresserne.

Jeg har været nødt til at skifte søgemaskine til Bing. Chrome kan heller ikke søge m. google når man skriver i adresselinje.

HJÆLP...
Avatar billede jtt Nybegynder
17. juli 2013 - 21:57 #1
Har haft de samme symptomer engang.

Hvis du går ind i Tilføj / fjern programmer:

Ligger MS Silverlight der ?

Min PC kom til at virke ved at fjerne denne.
Avatar billede mr.handstand Novice
17. juli 2013 - 22:06 #2
@jtt.
Desværre. Godt forsøg men ingen effekt. Har afinstalleret Microsoft Silverlight og genstartet PC.

Ingen effekt.

Next? :-)
Avatar billede Singh Nybegynder
17. juli 2013 - 22:16 #3
Har du prøvet at gå ind på www.hidemyass.com og skrevet Google.dk
og se om du har kommet til eller noget har gjort så din IP blokere google.

Hvis du kan komme ind på google der, så prøv: at gå ind: C:\Windows\System32\drivers\etc og åben host filen med noteblock.

Ser du en linje med google så slet den :P

Ellers prøv at se om du har et program som blokere websites eller lav systemgendannelse før problemet skete og se hvad for et program eller side du har været inde på.
18. juli 2013 - 09:05 #4
Har en mistanke - så kør denne 'pakke' først ->

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede mr.handstand Novice
18. juli 2013 - 10:41 #5
tak for input karise_larry. Det er min mors computer, så der kommer lige til at være lidt ekspeditionstid indtil jeg via teamviewer kan få testet det af :-)
18. juli 2013 - 12:16 #6
NB:

Mht.: HiJackThis -> Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2013 - 17:55 #7
Ud over de programmer, som Karise henviser til kør også AdwCleaner:
AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede mr.handstand Novice
01. januar 2014 - 21:29 #8
lukker spm - ingen svar har fået problemet til at gå væk.