Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
24. september 2013 - 21:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Graffikkort - test om det er defekt

Hejsa jeg har et NVIDIA Geforce GTX 570 - som jeg umiddelbart mener har fået sig en defekt. Det er ca. 1½ år gammelt efterhånden.

Sagen er, når jeg gamer disse spil
Battlefield 3
Diablo III
StarCraft II
og Af og til andre spil, men primært de spil som umiddelbart kræver lidt af graffik kortet for at køre optimalt, det får den til at crash helt, Som oftest får jeg en slags "heads-up" i form at lag-spikes og lyd begynder at være lidt "elektronisk" og afslutningsvis fryser den helt, og så et hard-reset af computer er nødvendigt.

Findes der er et software der kan tjekke for defekt/fejl på et graffikkort ligesom memtest?

Eller er der andre der kendes til dette problem og evt. hvad løsningen er?, har prøvet diverse drivers, både gamle, de nyeste og beta drivers, det ændrer intet.

Martin
Avatar billede thov Forsker
24. september 2013 - 22:31 #1
Har du renset kortet for støv?
Symptomerne tyder på et varmeproblem.
25. september 2013 - 08:26 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

www.jam-software.com/heavyload/ - lad den køre med dette LOAD program for at checke/testen for bla. nævnte VARME program !!!
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
25. september 2013 - 18:16 #3
Hejsa

Ja har haft den ude og støve af, og kører i øvrigt Windows 7 - 64bit.

Jeg har prøvet at køre FurMark testen, som er noget ala den du forslår Karise_larry, har jeg i hvert fald læst mig frem til på andre forums.

Testen når ikke at blive færdig inden den crasher..

tager like 2 min så når grafikkortet op på ca 72-80 grader, nåede ikke at se det sidste, inden den crashede igår aftes.

Meget tyder på det er over-ophedning??
25. september 2013 - 19:24 #4
Varme problem !!!
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
19. januar 2015 - 14:14 #5
lukket