Avatar billede nu_igen Professor
17. oktober 2013 - 20:12 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

søgeassistenten - programmet svarer ikke Win XP

Jeg har ikke fundet et svar, som jeg kunne blive klog på. Jeg har sat min skive i min delte MAC/XP og det er den skive, som jeg har installeret. Alligevel siger pop-uppen at der kører en nyere version på maskinen. Jeg havde håbet at kunne klare problemet med en repair. Har også læst at det er en fil fra I386 mappen som jeg muligvis mangler.
Jeg kan også have fluet noget forkert af i en indstilling eller have valgt noget andet forkert, som bevirker at jeg ikke mere har programmet.
Jeg har den 9.9. kørt Reg.Clean og har i dag lavet en systemgendannelse tilbage til 8.9. Desværre hjalp det heller ikke. Hvis jeg har en back-up fra før Reg.Clean, ved jeg ikke, hvor jeg kan finde denne back-up.
Kan jeg eventuelt finde et andet gratis program, som kan hjælpe mig med at lede efter en fil? Jeg kommer i tanker om at jeg har ACDSee Pro 6 installeret. Om den kan finde andre filer end billedfiler har jeg ikke prøvet.
Mange hilsner - nu_igen/Ingeborg
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2013 - 22:45 #1
Er det RegClean Pro du bruger?
Den bør du holde fingrene fra. Det er et fup program som kun er ude efter folks penge.
Du skriver at søge assistenten ikke vuirker. Har du også søgetjenesten der hedder Windows Search 4,0 installeret?
Avatar billede nu_igen Professor
17. oktober 2013 - 23:06 #2
Ja, jeg har også Windows Search 4.0 til Win XP installeret. Det gjorde jeg for et par timer siden. Nede i bunden af menuen til venstre er der en option, hvor man kan vælge "hunden" som søgeassistent - men det er her at programmet går død. Jeg har læst andre indlæg her, som omhandler problemet og måske er det en fil i I386 mappen (XP installation) jeg mangler.
Jeg kører bootcamp på mac, hvor XP er installeret fra en original Win XP SP2. Det var det, som Mac' en krævede for at kunne køre Win på bootcamp. Når jeg sætter den skive i, får jeg meddelelse om at PC/Mac kører med en nyere version. Om det skyldes at jeg senere har opgraderet med SP3 + alle andre opdateringer de sidste 2 år, ved jeg ikke
nu_igen/Ingeborg
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2013 - 08:47 #3
Jo det ikke umuligt det er derfor du får beskeden. Der er jo rettet på mange filer med sp3 + over 100 opdateringer herefter.
Desværre bruger jeg ikke systemer på den måde som du kører dem her, da jeg kører rene installationer.
Måske er løsningen for dig en nyinstallation af XP.

Hvis det er RegClean Pro du bruger vil jeg ikke anbefale programmet.
Avatar billede nu_igen Professor
20. oktober 2013 - 12:49 #5
Måske skal jeg oplyse at jeg har selve søgeprogrammet, kan taste ind i de nødvendige bokse, men søgningen starter ikke. Efter nogle sekunder skriver programmet "svarer ikke".
Jeg har prøvet at installere efter ovennævnte link, og tilbagemeldingerne er også ok når jeg installerer, men filerne findes ikke i Windows/srchass.inf når jeg kigger der.
Ked af det, men ellers vil jeg installere programmet "Ultra Search".
nu_igen/Ingeborg
Avatar billede nu_igen Professor
20. oktober 2013 - 12:51 #6
Ja, jeg har været dum nok til at købe Reg.Clean Pro, men hvilket andet program anbefaler I. Jeg har Revo Uninstaller Pro, men kan ikke se at den har en registry cleaner funktion - eller er det skrot remover menuen der klarer det?
nu_igen/Ingeborg
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2013 - 13:09 #7
Revo Uninstaller Pro holder øje med når du installerer dine programmer. Når du så vil fjerne det nævnte program, fjerner det alle de filer der kom på systemet ved installation.
Jeg bruger selv Revo, men kun i free versionen, i forbindelse med afinstallering af programmer.
Som Registry cleaner på min Xp her bruger jeg nogle stykker, som jeg har afprøvet og har tillid til.
Hvordan de performer i andre styresystemer kan jeg selvfølgelig ikke vide.
Mine programmer er:
CCleaner (gratis)
Evensoft Computer Repair (gratis)
Privazer (gratis)
jv 16 Power Tools 2012 (købeprogram)
WinXpManager 8 (købeprogram)
Avatar billede nu_igen Professor
02. december 2013 - 10:24 #8
Hej - jeg har prøvet alle mulige forslag, men kan ikke få søgeassistenten til at arbejde.
Jeg arbejder på en delt iMAC/-win XP. Når jeg lægger min skive i for at reparere Win XP, får jeg en meddelelse om at den version, som ligger på PC/Mac'en er nyere end den jeg vil reparere fra.
Det er selvfølgelig fordi XP'en på maskinen er opdateret fra SP2 til SP3.
Det var Microsoft, som solgte mig XP med SP2 for at jeg kunne komme til at dele min HD i de to nævnte partitioner.

Med venlig hilsen
nu_igen
Avatar billede nu_igen Professor
15. februar 2014 - 11:50 #9
Hej
Jeg har ikke kunnet få søgeassistenten til at virke. Jeg har kopieret programmet fra CD'en og lavet alle andre krumspring, som jeg har fået anbefalet. Nu har jeg opgivet og har i stedet for downloadet et program, som er gratis ULTRA SEARCH.Programmet er lynhurtigt - og langt bedre end søgeassistenten. Det kan ´downloades fra forskellige sites.
Tak til dem, som prøvede at hjælpe
Med venlig bhilsen
nu_igen
Avatar billede nu_igen Professor
15. februar 2014 - 11:50 #10
Hvordan lukker jeg denne tråd?
nu_igen
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2014 - 12:00 #11
Det gør man ved at acceptere et svar. Har du ikke fået brugbar hjælp, bruger du bare et af de svar du har lagt (#10 evt.)
Har du fået brugbar hjælp, beder du om svar fra disse hjælpere.
Hvad var løsningen?
Avatar billede MADOlsen Forsker
17. februar 2014 - 08:08 #12
#10 På samme måde som du har lukket dine foregående 21 spørgsmål... ;-)
Avatar billede nu_igen Professor
07. marts 2014 - 11:05 #13
Hej - jeg har skrottet reg clean. Problemet er ikke løst, men jeg skifter til Mac.
Ingeborg