Avatar billede trp79 Nybegynder
25. oktober 2013 - 15:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word tror indsatte xls dokument er et billede

Hejsa,

jeg har et word dokument (office 2010), hvor jeg har sat en excel ind i. Jeg har så lavet rettelser i denne excel (dobbeltklikket på den i wordfilen, rettet og gemt), og det har virket fint mange gange... men, ligepludselig tror word nu at det er en billede fil, altså det er det korrekt excel ikon, men word tror det er en billede fil (billede menuen kommer frem når jeg markerer excel ikoner).

Det betyder jeg ikke længere kan editere min excel fil.

Er der nogen løsning på det? Jeg vil være meget ked af at starte forfra med at lave de ting jeg har lavet i excel filen som ligger i word dokumentet.

Pft.
Torben
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. oktober 2013 - 12:46 #1
Som jeg forstår det, har du valgt, at det indsatte Excel worksheet skulle vises som ikon. Er det korrekt?

Prøv at taste Alt+F9 for at få vist feltkoder i dokumentet (kan skiftes tilbage til at vise feltresultater ved at taste Alt+F9 igen).

Hvad sker der med dit Excel-ikon, når feltkoder er vises - er det stadig et ikon eller står der:
{ EMBED Excel.Sheet.8  }

Ovenstående er feltkoden for et indsat Excel worksheet.

Hvis skift til feltkoder stadig viser et ikon, har du fået "unlinket" feltet, så du i dette tilfælde har et billede i stedet for et fungerende regneark. Et felt omdannes f.eks. til almindeligt indhold, hvis man markerer det og taster Ctrl+Shift+F9.

Hvis du på en eller anden måde har fået unlinket regnearket, findes det ikke længere i dokumentet, og dine data er der ikke - kun ikonet er der som billede. Men så har du forhåbentlig en backup, du kan hente det fra.
Avatar billede trp79 Nybegynder
26. oktober 2013 - 20:41 #2
Tak for det Lene, det ser ud til at jeg af en eller anden vej er kommet til at unlinke så :(

Jeg må forsætte fra min seneste backup.

Tak for hjælpen - smider du et svar? :)

Takker, mvh
Torben
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
26. oktober 2013 - 23:14 #3
Velbekomme.