Avatar billede Thingo Nybegynder
28. oktober 2013 - 17:01 Der er 2 kommentarer

Kan ikke connecte til FTP server

Hej eksperter

Jeg har et webhotel ved Surftown men jeg kan ikke få forbindelse til FTP serveren når jeg er hjemme hos mig selv.

Får følgene beskeder når jeg prøvet at oprette forbindelse.
500 Invalid PORT Command. og derefter
425 Can't open data connection.

Og jeg kan simpelthen ikke regne ud hvad problemet er?
Hvis jeg googler det finder jeg stort set kun løsninger hvor det er noget der er sat forkert op på ftp serveren og dette er næppe tilfældet.

Jeg har prøvet at deaktivere firewall'en på min pc men det hjælper ligevidt.

Skal jeg have åbnet nogle porte i routeren eller hvad kan problemet være?

PS. Kunne ikke lige finde passende kategori.
Avatar billede tuxitheone Nybegynder
17. april 2014 - 21:47 #1
hej der!!

jeg ved ikke hvilket FTP program du bruger men har du prøvet med Total Commander..?

har du prøvet at skifte fra passiv til aktiv mode eller omvendt..

http://support.surftown.dk/support/hvilke-ftp-oplysninger-skal-jeg-indtaste-i-mit-ftp-program
Avatar billede tuxitheone Nybegynder
19. april 2014 - 13:58 #2
håber at det var svaret du leder efter...