Avatar billede kim_wurtz Nybegynder
01. november 2013 - 02:52 Der er 2 kommentarer

Kan XP køres via USB el. DVD på PC uden styresystem (tom PC)?

Jeg håber at det kan lade sig gøre at køre XP via USB eller DVD, på en PC uden styresystem altså kun med sin BIOS.
Vi har en forening (Projekt Mini-Byer) og XP bliver snart ikke opdateret mere.
2 smæk på samme flue. En PC uden styresystem, klar til hvad som helst. Et medlem vil køre LINUX og en anden køre XP Home Eddition samt en tredje XP Proffessional.
At vi hver i sær kan stoppe vores USB med XP i skrivebeskyttet tilstand samt Libre Office for en person og Open Office for en anden osv.
Kan det lade sig gøre uden at PCén skal køre Windows 7 eller noget andet?
01. november 2013 - 05:52 #1
www.eksperten.dk/guide/1463 - der er en "Mini XP" ???

(Mest som 'inspiration´ til dig ...)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. november 2013 - 09:48 #2
Hej.

  Et OS fungerer ikke optimalt i ReadOnly. Med det sagt, så bør I også se på USB-Sticks, der rent faktisk kan tåle den mængde IO, et OS sender igennem. Politiet i DK kørte et pilotprojekt med XP på USB-Sticks, der blev droppet fordi en "normal" USB-Stick ikke kan holde til det.
  Da Windows 8 Enterprise kom ud til virksomhederne, blev det for alvor aktuelt at se på det, da der nu kom "Windows to go". Anbefalingen i den sammenhæng er en række anerkendte Sticks med en lidt mere duelig controller indbygget, end de sædvanlige. Det kunne f.eks. være Kingston DataTraveler Workspace, (bruger jeg selv) og vist næsten er eneste tilgængelige her i DK.

De bedste hilsner