Avatar billede fjorbak Seniormester
11. november 2013 - 19:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Politivirus igen igen

Hej gode venner

Jeg har fået den forbande politivirus og den er godt nok strid, jeg kan kun få mit cd rom drev til at boote, selvfølgelig kan maskinen starte op men så kommer politisiden frem, jeg kunne godt tænke mig at lave en boot cd fra en rask maskine, med Microsoft definder og den vej igennem rense min maskine, maskinen er en HP med windows 7 jeg er ikke helt sikker på hvordan man laver denne cd

mvh

Jan
Avatar billede Andershoegh Seniormester
11. november 2013 - 19:31 #1
Evt kan dette hjælpe dig

Download Windows Defender Offline fra:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/what-is-windows-defender-offline

Programmet opretter en bootbar CD/DVD eller USB nøgle. Boot derefter på CD/DVD eller USB nøglen. Når scanningen starter, vælg da annuler scanning - og marker i stedet fuld scanning hvorefter ALT på pc'en gåes igennem.

Når scanningen er overstået, start da pc op i fejlsikret tilstand [k]med netværk[/k] - download malwarebytes fra malwarebytes.org og kør en fuld scanning af pc.

Samlet tidsforbrug ca. 2timer og du mister IKKE data under operationen. Begge programmer nævnt her er GRATIS programmer

Læste i en tidligere tråd at dette skulle kunne hjælpe
Avatar billede sullep Nybegynder
12. november 2013 - 09:52 #2
Du skal  downloade fra en anden PC.

------
Download Farbar Recovery Scan Tool  gem den på en USB nøgle.

Til 32 bit Windows.
http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST.exe

Til 64 bit Windows.
http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST64.exe

Sæt USB nøglen i den inficerede PC.

Start PCen op med "Advanced Boot Options" (Tryk F8 flere gange under opstart)
Vælg "Repair Your Computer"
Vælg sprog.
Vælg Bruger konto.

Så skal du vælge Kommando Prompt.

Der skriver du notepad, og trykker <Enter>

Vælg Fil menu -> Åbn og vælg "Computer". Find drevbogstavet til din USB nøgle. Luk Notesblok.

Ved Kommando prompten skriver du e:\frst.exe (64 bit Windows) e:\frst64
Erstat e med det rigtige bogstav.

Når Farbar Recovery Scan Tool er startet, klikker du på Scan.

Den laver FRST.txt på USB nøglen. Kopier den herind i dit næste indlæg.
Avatar billede fjorbak Seniormester
12. november 2013 - 10:10 #3
Hejsa begge 2

Jeg er ved at scanne pc med defender fra Microsoft, første scanning der fandt den 2 heste og slettede dem jeg havde ikke indstillet den til den dybe scanning, det er den så igang med nu og den tager siges der et par timer med så jeg tager det helt roligt men vender tilbage, jeg forsøgte at starte pc da jeg havde kørt den første gang, men den kom med en memory test og stoppede, maskinen skal ikke formateres da der ligge meget regnskab på den og andre kontrakter, så virker dette ikke så tages HDD ud og kopieres via anden pc og så prøver jeg igen, håber i forstår men alle oplysninger modtages med glæde

mvh
Jan Fjorbak
Avatar billede sullep Nybegynder
12. november 2013 - 10:45 #4
Hvis du bare kørte min vejledning og derefter venter på svar var dit problem hurtig løst uden at miste data.

Det du nu har gang i kender jeg ikke konsekvensen af.
Avatar billede fjorbak Seniormester
12. november 2013 - 18:46 #5
Anders vil du lave et svar så er der point

mvh

Jan
Avatar billede Andershoegh Seniormester
13. november 2013 - 15:20 #6
Jeg samler ikke på point, så jeg håber du lægger et  svar selv.

Ren nysgerrighed:

Kom du helt af med den virus ?

Så du fik mulighed for at køre Malwarebytes ?

vh
Anders
Avatar billede fjorbak Seniormester
14. november 2013 - 20:41 #7
Hej Anders

Jeg fik ødelagt min opkobling til netværk, men virus kom væk jeg tror den er blevet være.

mvh,

Jan Fjorbak