Avatar billede Confidenze Praktikant
13. november 2013 - 13:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af Chips på Grafikkort

Hej Alle.
Jeg ville rigtig gerne vide om det er muligt selv at skifte en ram chip på mit grafikkort.

Sagen er den at jeg har et grafikkort fra INNO3D (skrammelfirma!). Den ene chip på kortet er poppet / ødelagt. Jeg har vedlagt et billede:
[IMG]http://i44.tinypic.com/35n3ehx.jpg[/IMG]

Jeg vil høre om det er muligt selv at skifte den chip, da jeg på ingen måde kan få fat i producenten (INNO3D) og da stedet jeg har købt kortet desværre ikke eksisterer mere. :-(

HVIS det er muligt selv at skifte den, som jeg mener at det er, hvor kan man så købe den slags chips henne?
Jeg har henvendt mig ved 2 divisioner af Samsung i danmark (det er en Samsung komponent, som det fremgår af skriften på den).
De sendte mig videre til importøren af samsung i Danmark, men der var jeg ligeledes uden held.

Er der nogen som ved noget?
Avatar billede chalde Seniormester
13. november 2013 - 13:22 #1
Sandsynligheden for at du kan få fingre i præcis den type ramklods du mangler, til en pris der giver mening, samt få den monteret uden at ødelægge noget, er ret lille.
Kombineret med, at der muligvis er strøget mere end den ene chip, så ville jeg nok vælge at kalde det et tab.

Men se: http://www.youtube.com/watch?v=dnnU5-83QUM
Avatar billede anri Novice
13. november 2013 - 13:54 #2
Ja der er nok en bagvedliggende årsag til at den ram-chip jo nærmest er eksploderet. Hvis du ikke kender den, så sker det bare med den nye chip også.
Avatar billede Confidenze Praktikant
13. november 2013 - 15:01 #3
Den "bagvedliggende årsag" er skam kendt og udbedret, men ja der er da en risiko.
Og ganske rigtigt er der da en stor chance for at det ikke er det eneste som er i vejen.

Dog er målet bare en dejlig bonus. Det er vejen derher jeg er interesseret i.
Så hvis i ved hvor jeg kan få fingre i sådan nogle chips ville det være dejligt.
Avatar billede anri Novice
13. november 2013 - 15:16 #4
Du skal også have fat i noget ledende lim, for forbindelserne sidder nedenunder og der kan du jo ikke nå dem med en loddekolbe.
Avatar billede Confidenze Praktikant
18. august 2014 - 10:20 #5
tak for info :-)