Avatar billede MRkebabber Nybegynder
02. december 2013 - 17:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Upgrade windows 7- 8? :)

hejsa :) ja, jeg har tænkt lidt over det, og synes at windows 8 ser rigtig fedt ud, men har bare hørt så meget negativt.  så først og fremmest, burde jeg opgradere fra 7-8, mit primere formål med min computer er gaming. jeg har omkring 179 spil på steam og 78 installeret og ogs mange på origin, de ligger allesammen, på 1tb harddisk, og så har jeg en systeam harddisk ssd 128 tror jeg, men hvis jeg nu opgradere, skal jeg så geninstalere alt? eller skal jeg lave backup. eller bare købe windows 8, sætte disken i og køre det? har alædrig rigtig pørvet at opgradere det før :) tak på forhånd :)
Avatar billede Antlars Novice
02. december 2013 - 17:30 #1
Hvis jeg var dig, ville jeg bibeholde det program som min computer er bygget til fra forhandlerens side.
At 8 ser "fed" ud er jo ingen garanti for at det også virker bedre på din computer.
Og når så alle de nye opdateringer kommer til 8´eren, risikerer du, som så mange andre, at der går "kuk" i den.
Spar dine penge.
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2013 - 19:39 #2
Jeg syntes at windows 8.1 er fedt. Men har selv 7 så jeg kan ikke se hvorfor jeg skal opgradere, da windows 7 også er godt. Når jeg installere windows gør jeg det fra bunden.

Jeg ville bare beholde 7'eren.
Avatar billede Asky Forsker
02. december 2013 - 19:55 #3
Jeg købte for et år siden en ny computer med Win 7 og fik lovning på gratis update til win 8. Af en eller anden grund gik der kuk i opdateringen, så jeg droppede det til senere. Det har jeg ikke et øjeblik fortrudt. I mellemtiden har jeg hjulpet en tidligere kollega med en ny computer med win 8 og senere 8,1. Der har været al mulig bøvl med ting, der ikke fungerede bla. Java og antivirus. Jeg opdaterer ikke foreløbig. Eventuelt først når børnesygdommene i win 8,1 er godt overstået. fx servicepack 4-5 stykker.
Avatar billede Antlars Novice
03. december 2013 - 09:19 #4
Kloge ord,-jeg fjernede selv Windows 8 fra fabriksny computer og installerede Windows 7 i stedet for, af nøjagtig samme grund. -Har flere bekendte der "døjer" meget med især 8.1
Avatar billede Asky Forsker
03. december 2013 - 10:23 #5
win 8.x kommer sikkert til at køre helt fint, eller også kommer der på et tidspunkt en ny windows. Indtil da er der sparet megen bøvl ved at vente ;-)
Avatar billede jager Nybegynder
24. marts 2014 - 01:04 #6
der er ikke noget i vej med win8 her køre det fint
Avatar billede Asky Forsker
24. marts 2014 - 08:32 #7
Nu er der jo også kommet en del opdateringer og en helt ny udgave, så det må vel hjælpe på børnesygdommene. Erfarne folk råder jo også til at vente med at skifte til servicepak 2. Hen ad vejen kommer vi jo nok til at skifte vores udmærkede win 7 ud ligesom win XP nu endelig ser ud til at være helt ude. jeg er dog sikker på, at det varer et stykke tid. Jeg har arbejdet for et lille firma, der først for nylig har skiftet XP ud med 7-eren på deres administrationsmaskiner.
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
10. april 2014 - 10:38 #8
ingeng konmret løsning fundet :)