Avatar billede bakbrian Nybegynder
21. december 2013 - 21:13 Der er 1 kommentar

mplayer fra PHP på linux server.

Hejsa.

Jeg vil lave en hjemme jukebox. Jeg har en gammel pc, som jeg har installeret Debian på og det kører fint. Når jeg fra putty kører mplayer kommer min lyd fint ud fra mit hifi anlæg. Det vil jeg gerne kunne styre fra en hjemmeside. Det er kun til localhost, så sikkerhedshuller er ikke noget problem.

Problemet:
Med exec, shell_exec eller system, kan jeg ikke få mplayer til at afspille mit musik. Jeg har prøvet at lave et sh script og køre det, men uden held. Jeg har prøvet at tilføje www-data til audio gruppen, men uden held. Jeg har prøvet: shell_exec('sudo -u brian nohup  mplayer -slave ' . $sang . ' 2> /dev/null > /dev/null &')); Uden held. Jeg har prøvet: sudo -u brian nohup mplayer -slave -ao alsa:device=hw=1.0 -quiet -noconsolecontrols ' . $sang); Uden held.

Hvad er det jeg har overset?
Hvis jeg logger ind som www-data virker det fint. Jeg kan bare ikke få min hjemmeside til at afspille.

Error log:
Spiller /home/musik/Kent\ -\ 01\ -\ Sundance\ Kid.mp3MPlayer svn r34540 (Debian), built with gcc-4.7 (C) 2000-2012 MPlayer Team
Terminal type `unknown' is not defined.

Playing /home/musik/qwe.mp3.
libavformat version 53.21.1 (external)
Mismatching header version 53.19.0
Audio only file format detected.
Clip info:
Title: Sverige
Artist: Kent
Album: Vapen & Ammunition
Year: 2002
Comment:
Track: 10
Genre: Rock
Load subtitles in /home/musik/
==========================================================================
Opening audio decoder: [ffmpeg] FFmpeg/libavcodec audio decoders
libavcodec version 53.35.0 (external)
Mismatching header version 53.32.2
AUDIO: 44100 Hz, 2 ch, floatle, 192.0 kbit/6.80% (ratio: 24000->352800)
Selected audio codec: [ffmp3float] afm: ffmpeg (FFmpeg MPEG layer-3 audio)
==========================================================================
[AO SDL] Samplerate: 44100Hz Channels: Stereo Format floatle
[AO SDL] using aalib audio driver.
Audio: no sound
Video: no video

Exiting... (End of file)

Hmmm.... No audio... Det er den der driller mig.
Jeg håber i kan hjælpe mig.

Venlig hilsen
Brian Bak.
Avatar billede repox Seniormester
22. december 2013 - 10:48 #1
Flyttet.