Avatar billede ZeBa Ekspert
22. december 2013 - 20:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PS CC kan ikke læse NEFfiler fra Nikon D600

Jeg har begået den ubegribelig dumhed at tegne abonnement på PS CC. Jeg købte det for ikke at have flere problemer med NEF filer fra mit Nikon D600. Forleden ville det godt åbne dem, men i dag er det så slut, og Adobes DNG Converter vil heller ikke have med dem at gøreHjælp!

Windows 8
Avatar billede poko1 Ekspert
22. december 2013 - 20:59 #1
Avatar billede prodic Mester
22. december 2013 - 21:04 #2
Du har vel ikke tilfældigvis anvendt Nikon Transfer Software til at overføre dine billeder:
http://feedback.photoshop.com/photoshop_family/topics/camera_raw_7_4_still_not_working_on_my_d600_nef_file
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. december 2013 - 21:08 #3
#2: Jeg har lige opdaget, at hvis jeg med Stifinder klikker på dem, mens der ligger på kameraets hukommelseskort, så åbner PS dem uden videre.
Oprindelig smed jeg dem over på pc'en med View NX2, og det har der hidtil ikke været problemer med......
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. december 2013 - 21:09 #4
#1: Så det har jeg åbenbart ikke brug for :)
Avatar billede chalde Seniormester
22. december 2013 - 21:23 #5
#1 Så ryger hele idéen med at bruge RAW.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. december 2013 - 21:32 #6
Netop.
Men jeg har åbenbart brug for et alternativ til View NX2, selv om det er besynderligt, at det pludselig opfører sig sådan. Det burde jo ikke foretage sig andet en at overføre og rename filerne - og det skulle vel ikke ændre indholdet i dem.
Avatar billede prodic Mester
23. december 2013 - 10:40 #7
Der er utallige alternativer til at importere billederne. De mest nærliggende er vel Adobe Bridge eller Adobe Lightroom(hvis du har købet adgang til hele Creative Cloud).
NX2 har åbenbart en fejl et sted.
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. december 2013 - 18:56 #8
Har installeret en ny udgave af View NX2, og det hjalp, så det er vist prodic, der skal have points, men tak også til jer andre fordi I forsøgte.
Avatar billede prodic Mester
27. december 2013 - 22:22 #9
Du smider bare et svar selv - eller deler ud til dem du syntes. Ellers tak. :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. december 2013 - 22:34 #10
Så må det være mine