Avatar billede Demmeren Nybegynder
14. januar 2014 - 10:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pinnacle vhs til pc

Hej! Er begyndt at overføre vhs til harddisk med Pinnacle. Har overført til AVI-format. Desværre fylder et 3-timers vhs bånd ca 55 Gigabytes (1 fil!). Da dette betyder, at min harddisk hurtigt bliver fyldt op, vil jeg gerne overflytte disse giga-filer til en stor ekstern harddisk, men får en fejlmelding om, at der ikke er tilstrækkelig lagerplads, til trods for at jeg har hele 2 T-bytes til rådighed. Skal / kan jeg vælge at grabbe til et andet format, eks mpeg4 eller måske mpeg2, det er jo trods alt "kun" vhs-billedkvalitet der er tale om? Vil dette måske kunne løse mit problem?
Avatar billede chalde Seniormester
14. januar 2014 - 10:12 #1
Vedr. det med plads på din disk, så skyldes det med al sandsynlighed at den er formateret som fat32. Fat32 har en begrænsning på 4gb for filstørrelser.
Formater eller konverter den til NTFS for at kunne gemme filer større end 4gb.
Se: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/convert-hard-disk-partition-ntfs-format#1TC=windows-7
14. januar 2014 - 10:12 #2
... og den Externe HD er ret ny(købt) ?

Og dine filer over 4Gb 'brokker' den sig over? ;-)

Skal sansynligvis FORMATERES i NTFS formatet (Standard) ...
Avatar billede Demmeren Nybegynder
14. januar 2014 - 11:13 #3
Desværre! Disken ér formateret NTFS. Kan det hænge sammen med at jeg kun her USB1 forbindelse? Jeg tænker jo at det kunskulle have indflydelse på overførselshastigheden.
15. januar 2014 - 06:42 #4
Tanke: Bruger du Windows til at COPY filen til Extern HD ?
Avatar billede Demmeren Nybegynder
15. januar 2014 - 11:36 #5
Ja, men jeg tror, jeg har løst problemet i mellemtiden. Troede, disken vár formateret til NTFS. Jeg var såmænd ikke klar over, at man altid skal starte med at formatere en nyindkøbt harddisk, også selvom det er en ekstern én. Dette gjorde jeg på en kollegas anbefaling og nu kører det bare; også direkte grabbing til en mappe på den eksterne - endda med noget så konservativt som Windows XP.
Avatar billede Demmeren Nybegynder
14. april 2014 - 12:18 #6
Som alle kan se, løste jeg mit problem på anden vis, og vil derfor gerne lukke denne tråd, men ved bare ikke hvordan?
14. april 2014 - 13:10 #7
Læg selv et [SVAR] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget [svar] ...
Avatar billede Demmeren Nybegynder
14. april 2014 - 16:04 #8
Jeg vil så prøve dette.