Avatar billede bommerskald Nybegynder
20. januar 2014 - 22:31 Der er 2 kommentarer

Printerproblemer på Canon Pixma MG5350

Jeg har installeret denne printer på 2 windows 7 maskiner, men jeg har en bærbar med windows 8 64bit, hvor jeg simpelthen ikke kan få den til at virke fra.

Når jeg trykker på print, går den direkte i fejltilstand, og jeg kan ikke udskrive nogen testside. Jeg udskriver via USB og har installeret via medfølgende cd.

Håber der er nogen, der kan hjælpe, da printer og bærbar skal bruges til eksamen på onsdag......................
Avatar billede kurtba Ekspert
20. januar 2014 - 22:51 #1
Med så ny en Windows, kan det være din driver, som er forældet.
Du skriver intet om, hvorledes du installerede - sagde den noget om fejl osv. Du satte forhåbentlig ikke usb stikket i før du fik besked på det osv.
Men umiddelbart ville jeg afinstallere det hele og hente de nyeste drivere her:
http://www.canon.dk/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MG_series/PIXMA_MG5350.aspx
Når først der har været fejl i forbindelse med en usb tilslutning, kan det give efterfølgende problemer, hvis ikke man geninstallerer usb porten, idet den ellers er tilbøjelig til at "huske" indstillinger fra den forkerte driver.
Så efter afinstallation ville jeg gå i enhedshåndtering og fjerne alt vedr. usb porte. Efter genstart reetablerer den selv portene igen, så de er klar og uden gamle rester. Alternativt kan du ved nyinstallation bruge en usb port, som du er sikker på, at du indtil nu ikke har haft brugt til printertilslutningen.

mvh

Kurt
Avatar billede juleulven Nybegynder
20. januar 2014 - 23:45 #2
Windows 8 har en tendens til, at bruge "Microsoft Class drivere" der BURDE virke med producenterne.... dette sker SPECIELT på printere ... Dette har MS truet med i mange år og de har stadig ikke helt styr på printerproducenterne :)

hent driver fra: http://www.canon.dk/Support/Consumer_Products/products/Fax__Multifunctionals/InkJet/PIXMA_MG_series/PIXMA_MG5350.aspx?type=download&page=1
Nu kan jeg ikke lige se om du kører x64, x86 eller om det er Windows 8 eller 8.1

pas på du ikke henter "XPS driver versionen".

Installations programmet starter "automatisk" så sørg for, at fjern din printer fra USB (hvis det ellers er tilfældet) INDEN du starter installation.