Avatar billede al-j Praktikant
25. januar 2014 - 13:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

cpu bytte

Hej har en lenovo g560 med en i5 cpu og tænker på, om jeg kan skifte den til en i7 uden videre??
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 13:42 #1
Hvad bruger du computeren til, siden du vil prøve dette tiltag?

Er det spil du tænker på vil du ikke få noget ud af at opgradere på cpu. Og om du kan skifte i det hele taget tror jeg ikke du kan.
Så denne tråd her hvor de siger no go:
http://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-3000-and-Essential/Can-we-change-the-processor-of-G560-with-the-Intel-I7-740QM/td-p/695823
Avatar billede al-j Praktikant
25. januar 2014 - 16:51 #2
hmmm.. sker der noget ved at prøve??? er også bare en tanke.
har en p8600 cpu liggende og en langsom celeron m440 i en gammel fujitsu... kan jeg bare sætte den p8600 i uden at der sker noget ved det og se om det dur, uden at ødelægge noget??
Avatar billede al-j Praktikant
25. januar 2014 - 17:06 #3
Er det ikke "idiot sikret" sådan at, hvis den kan sidde i soklen sker der ikke noget??
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2014 - 22:52 #4
Jo det er klart at kan den ikke sidde i soklen er det idiotsikret. Men kan den, og der brænder noget af, så er det jo ikke umagen værd. Og særligt, når der er nogle der i en tråd der siger det ikke kan lade sig gøre. Hvorfor så prøve det?
Men det er jo dit valg. Du har ikke fået anbefaling til det herfra.
Avatar billede al-j Praktikant
26. januar 2014 - 00:10 #5
Nej, jo derfor jeg spørger....
Avatar billede al-j Praktikant
09. februar 2014 - 09:14 #6
Jamen så svarer jeg selv. Nej det kan man ikke