Avatar billede ZeBa Ekspert
11. februar 2014 - 10:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Centrering af tabel

Jeg forsøger at centrere en tabel med nedenstående kode, men den virker ikke. Hvordan gør jeg så?

<div style="text-align:center">
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. februar 2014 - 10:06 #1
Glemte at skrive, at jeg bruger nedenstående erklæring. Det er måske der, problemet er, men hvordan skal den så se ud?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Avatar billede poko1 Ekspert
11. februar 2014 - 10:16 #2
Måske!
<div align="center">
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. februar 2014 - 10:33 #3
Det var da en rasende god idé, måske skulle jeg have sovet et par timer mere :(
Får jeg et svar.
Og tak for hurtig hjælp.
Avatar billede Slater Ekspert
11. februar 2014 - 10:34 #4
Nej, puha, poko. Align attributtet er meget, meget forældet og bør på ingen måde bruges mere.

Hvis selve tabellen skal centreres på siden, er det i stedet margin: auto; der skal bruges. Sammen med en defineret bredde, naturligvis.
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. februar 2014 - 10:38 #5
Jeg er revnende ligeglad med, om det er forældet, bare det virker.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. februar 2014 - 11:41 #6
#5

Jeg ville nok lytte til viperine. Det virker måske nu, men det er ikke ensbetydende med at det virker i morgen, i en anden browser osv.
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. februar 2014 - 12:01 #7
ok, men jeg ved ikke præcis hvad det er, jeg skal skrive
Avatar billede Slater Ekspert
11. februar 2014 - 12:51 #8
F.eks. sådan:

<div>
    <table style="background-color: gray; width: 50%; margin: auto;">
        <tr>
            <td>1</td>
            <td>2</td>
        </tr>
    </table>
</div>

Width kan naturligvis også være px i stedet for %.
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. februar 2014 - 18:53 #9
Det centrerer ikke....
Avatar billede Slater Ekspert
11. februar 2014 - 19:06 #10
Jo det gør. Se evt. her: http://amunium.dk/showcase/center.html

Er det noget andet du leder efter, end at tabellen er centreret horisontalt i vinduet? Er det indholdet i cellerne? Vertikal centrering?
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2014 - 19:05 #11
Nej, jeg lavede en fejl, men nu virker det, sorry. Får jeg et svar.
Avatar billede ZeBa Ekspert
08. april 2014 - 00:25 #12
x