Avatar billede hmmhmmhmmhmmhmmhmm Nybegynder
21. februar 2014 - 18:09 Der er 5 kommentarer

Flytte mails rundt i Gmail

Hejsa,

Jeg er gået i gang med at rydde op i Gmail indbakken. Lidt over 1.000 mails, hvor måske 10 % skal gemmes.

Det er nemt nok at søge og få dem frem man vil slette. Men hvis nu jeg vil flytte nogle specifikke mails over i en anden mappe, hvordan gøres det?!?

Når jeg har søgt et ord som f.eks. "ordrebekræftelse" så dukker de selvfølgelig op. Dem vil jeg så gerne have flyttet over i mappen jeg har lavet der hedder "Ordrebekræftelse". Men når jeg har søgt er der ikke mulighed for at "flytte" dem. Hvis jeg trækker dem over får de bare en etiket kaldet "ordrebekræftelse" men ligger stadig i Indbakken.

Hvis jeg er i Indbakken uden at have søgt kan de godt trækkes over i en anden mappe, så hvordan får man lige en hel søgt liste flyttet fra Indbakke til en anden mappe?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. februar 2014 - 20:54 #1
For et fjerne dem fra indbakken, skal du bruge funktionen Arkiver/Archive. Vælg de mails du har i "ordrebekræftelse" og find så ikonen for Arkiver/Archive (jeg ved faktisk ikke hvad den hedder på dansk)
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2014 - 23:18 #2
Hvis jeg trækker dem over får de bare en etiket kaldet "ordrebekræftelse" men ligger stadig i Indbakken.

Den laver vel en kopi, som den ligger i din mappe ordrebekræftelse, ja de ligge osse i indbakken.

Hvis jeg er i Indbakken uden at have søgt kan de godt trækkes over i en anden mappe, så hvordan får man lige en hel søgt liste flyttet fra Indbakke til en anden mappe

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår problemet. Hvis du mener at de skal væk fra indbakke ved jeg ikke om det overhoved kan lade sig gøre.

@erikjacobsen #1 virker ikke.
Avatar billede wjens Guru
22. februar 2014 - 18:23 #3
Gmail bruger ikke foldere. De bruger labels/etiketter/category. Pointen er at en mail kan have flere labels, f.eks. både inbox og ordrebekræftelse uden at der dermed er lavet en kopi. Din mail findes kun i én version.

Det er fint at kunne sætte labels til at kategorisere mails, f.eks. som important, eller private samtidigt med at de er i inbox.

Du kan opmærke et antal mails og bruge labels-menuen til at sætte/fjerne labels så du får det du ønsker.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2014 - 18:47 #4
Ja Gmail bruger ikke mapper, som andre mail programmer gør det. Har man brug for det må man bruge et andet mail program.

How GMail stores your mail
http://gmail-miscellany.blogspot.dk/2012/10/how-gmail-stores-your-mail.html
Avatar billede hmmhmmhmmhmmhmmhmm Nybegynder
27. februar 2014 - 17:01 #5
Tak for de mange svar, jeg har fået oprettet en del mapper (etiketter) i Gmail og flytter dem nemt over i hver, enkeltvis. Så den del fungere fint

Spørgsmålet går mere på mulighederne for at markere flere mails og flytte dem samtidig - den funktion syntes jeg at mangle.