Avatar billede AAAndersen Nybegynder
24. februar 2014 - 20:49 Der er 1 kommentar

Menu, osv Fixed til Baggrund

Halløj.
Jeg er ikke vildt skarp på det der CSS, og nu sidder jeg fast.

Jeg vil gerne have at Menu, tekstboks. Footer osv. er på nøjagtig samme placering i forhold til baggrunds billedet. Således at lige meget hvilken opløsning eller hvilket zoom niveau man kører med, så er tingene altid det samme sted på billedet.

Gir det mening? og kan det lade sig gøre?
Avatar billede anri Novice
04. marts 2014 - 08:20 #1
Personligt ville jeg lave en div og så give den et baggrundabillede

<div style="background-image:...;position:relative;" ......>

Bemærk position:relative.

Når jeg så putter noget ind i den din, så kan jeg give dem en absolut position i forhold til f.eks tip-left af parent-div'en

<div style="postiton:relative;" >
  <div style="position:absolute;top:20px;left:20px>gg</div>
</div>

Test her:
http://jsfiddle.net/fk5Zn/