Avatar billede zeekie Nybegynder
25. februar 2014 - 10:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

min iPad vil ikke åbne filer i min mailbox

Kære Eksperten

Jeg har et stort problem, jeg arbejder lige pt. hos Børn og Unge - PPR, og jeg har fået en opgave af en af mine kollegaer, som går ud på at hun i sin mailbox ikke kan åbne nogen som helst filer. Og vi snakker PDF'er, office filer ... INGEN!
Jeg prøvede at sende de samme mails til min egen iPad, og den kan godt.

Denne iPad vi snakker om har IOS 7.0.4, og ifølge min kollega har det virket, indtil for nogle få dage siden hvor det holdt op med at virke.
- Jeg har prøvet at søge på nettet om det, men der stod at jeg skulle holde filen nede som jeg forsøgte at åbne, hvor der ville komme en menu op. Men i dette tilfælde gør der ikke. Den "Henter" og så kan jeg "Hente" igen bagefter, altså i en evighed. Og jeg kommer ikke videre.
- Jeg har også prøvet at slukke og tænde igen. Det hjalp ikke.

Hvis I har nogle ideer til hvad det kan være, vil jeg være meget taknemmelig.
På forhånd tak for hjælpen.

mvh
Kasper
Avatar billede Blueeyez Mester
25. februar 2014 - 11:46 #1
Gør det nogen forskel om hun er på 3g eller wifi eller evt et helt andet wifi/3g (kan jo være netværket)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. februar 2014 - 13:34 #2
Jeg er enig med #1.
Avatar billede zeekie Nybegynder
25. februar 2014 - 15:43 #3
Hejsa

Det var faktisk en rigtig god ide, men da det er en kommunal iPad skal hun være på 3G og må faktisk ikke bruge wifi :) Men jeg kan da lige teste det i morgen.

Vi bruger en APN som hedder mda.adm

Men jeg snakkede med IT i dag, hvor de havde en iPad magen til, og den havde ikke noget problem.
Det ser nemlig mærkeligt ud, når man trykker på "Hent" så henter den, men så kan man trykke igen. Hvilket vil sige at den ikke "henter dataen". Men god ide, jeg tester det af i morgen, og melder tilbage.

Ellers må jeg jo bare gå tilbage til fabriksindstillinger.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. februar 2014 - 18:48 #4
#3 underligt, i Esbjerg kommune må de begge dele, men deres systemer virker kun på 3g.

Hun kan os nulstille netværksindstillingerne på den, men det kan være det fjerner noget 3g oplysninger, men spørg it afdelingen om hun må nulstille 3g, men hun burde godt måtte og kunne tjekke mail pr wifi.
Avatar billede zeekie Nybegynder
26. februar 2014 - 09:51 #5
Hejsa igen

Jeg tjekkede med wifi, men det hjalp ikke.
Jeg har prøvet nulstille netværksindstillingerne men det hjalp ikke. Jeg slukkede også for iPad'en bagefter og tændte igen.
Jeg ved ikke helt hvad der så kan være af muligheder?

For nu, når jeg trykker på en fil jeg gerne vil se fra mailboksen, så sker der ikke noget som helst. Og jeg kan ikke holde fingeren inde på ikonet for at få det ekstra lille vindue op.
Det er som om at de programmer som bliver brugt til at se disse filer er blevet slettet eller deaktiveret.

I Aarhus Kommune, må man også gerne begge dele, men med den tanke at af og til kan netværksindstillingerne falde fra og man skal sætte dem op igen. Det har jeg prøvet på mobiltelefoner, så jeg går/gik ud fra at det var det samme på iPads.
Avatar billede zeekie Nybegynder
26. februar 2014 - 10:20 #6
Jeg har også prøvet at installere forskellige apps på min egen iPad, for at se om jeg kan genskabe den samme fejl som min kollegas iPad har, men det kan jeg simpelthen ikke. Så jeg tror at den eneste mulighed efterhånden er at gå tilbage til fabriksindstillinger.

Hvad mener I om denne sag?

Jeg har brug for noget sparing. :)
Avatar billede Blueeyez Mester
26. februar 2014 - 11:14 #7
Hvad hvis hun fjerner sin mail konto og sætter den op forfra?
Avatar billede zeekie Nybegynder
28. februar 2014 - 11:20 #8
ARGH ! Hvorfor tænkte jeg ikke på det?

God ide, det vil jeg teste i dag. :)
Avatar billede zeekie Nybegynder
13. marts 2014 - 09:43 #9
Hejsa Blueeyez

Beklager den lange ventetid. Men du må meget gerne lave et svar.

Jeg fandt ud af det.
Hun havde 2 email konti sat op til den samme Exchange mail, så jeg slettede dem begge på hendes iPad, og satte den derefter op igen.
Det hjalp og nu kan hun igen hente og se hendes filer.

Jeg havde den godt nok igennem Børn og Unge IT, men de kunne heller ikke forklare problemet. Det kan dog godt ske at de havde lavet en indstilling som de ikke fortalte mig om.

Uanset hvad det virker nu. Og du må gerne lave et svar og få dine points.

Tak for hjælpen.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. marts 2014 - 19:04 #10
Godt at høre :-) IT afdelinger plejer at værd bedst til at nulstille/formatere udstyr, de er jo generelt overbelastede af chefer og personalet som ikke får de rette kursuser til at kunne bruge deres værktøjer så altid rart at kunne bidrage ;-)

Vil iøvrigt anbefale IOS 7.1, det er en forbedring i forhold til 7.0.4!