Avatar billede jami Nybegynder
25. februar 2014 - 12:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bedste af de bedste

Hej

Jeg har et rigtigt godt spørgsmål - til den helt rigtige IT person:

Hvor henne på nettet (eller måske i butikker) kan man finde de absolut bedste sikkerheds programmer, såsom Spyware overvågning,  - den bedste sikkerheds "metode" hvis man vil sikre sig at et gratis program som man gerne vil downloade ikke indeholder "sidegevindster" i form af tilføjelses programmer, og hvordan sikre man sig mest effektivt mod cockies, eller reklamer - hvad gør de aller bedste IT folk, for at afskære sig for alt den f......... svindel som bliver af mere og mere voldsom og agressiv karakter, her på dette meget risiko betinget internet.

Findes der (om end dyre, men SIKRE) programmer, der kan forhindre IT kriminalitet på MIN computer - jeg ville i så fald ikke bekymre mig om at skulle betale et større beløb for at få fat på dette eller disse overvågnings softwares - eller skal man være ekspert, eller inden for politiet/militæret for at kunne være sikker - jeg ved godt at alle institutioner kan hackes - men jeg leder blot efter de absolut bedste antispy/virus programmer...

nogen forslag :-)

venligst - John
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. februar 2014 - 12:47 #1
Hvis jeg f.eks. henter ting jeg er usikre på om de er gode eller ej, så tjekker jeg dem altid mod disse 2 services:

http://virusscan.jotti.org/
https://www.virustotal.com/

Hvis jeg skal besøge ting, hvor jeg ikke ønsker tracking eller lign, bruger jeg "inkognitotilstand".

Og ang. sikkerhedsprogram ellers, så er det en smagssag.
Det program som stopper det ene den ene dag, kan slippe noget andet igennem dagen efter.

Så sund fornuft vil altid være mit bedste råd.
25. februar 2014 - 12:48 #2
... det er (også) en 'religions' sag ;-)
Provokation: Hvad er bedst  Blondiner eller rødhårede ?

Snusfornuft er et af de bedste 'tools' ...

---

Så skal det nok være et NON Microsoft OS ?

---
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. februar 2014 - 13:01 #3
karise_larry: Selvom der er is på toppen, kan der sagtens være ild i kaminen. :o)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. februar 2014 - 13:02 #4
Jeg kan ikke henvise til nogen programmer, men jeg bruger bare AVG.

Det trik jeg bruger for at undgå virus og reklamer er kun og hente fra sider man ved der ingen virus er på, og for at undgå reklamer skal man være meget opmærksom på om der i installationsprogrammet står Toolbar eller noget andet som ikke har noget med programmet at gøre, altså når du har startet installationsprogrammet, hvis der står Toolbar eller noget andet som ikke har noget med programmet at gøre, så skal du gå ind under Manuel installation eller noget i den stil, og så skal du fjerne alle flueben, hvis du ikke kan det, skal du bare lukke installationprogrammet og lade være med at installere det.

PS, cookies har nødvendigvis ikke noget med reklamer at gøre, du kan faktisk ikke helt undgå cookies, cookies er faktisk bare nogle små tekster der har et navn og de bliver gemt på computeren, som hjemmesiden bruger.

Men hvis du slet ikke vil have cookies så kan du jo slette dem.

Hvis du skulle ske at få reklamer eller din computer bliver lidt langsom så kan du jo rense din computer med ccleaner, du skal sedfolig også være opmærksom på reklamer og toolbars hvis du installere den gratis version af ccleaner. http://www.piriform.com/ccleaner

Hvis du vil undgå at hente noget ulovligt, så skal du altid være 100% sikker på at det er lovligt, hvis du ikke er 100% sikker og du ikke kan finde ud af om der er lovligt eller ej, så kan du jo spørger her på eksperten.dk.
Avatar billede jami Nybegynder
25. februar 2014 - 14:37 #5
Hej Jakobdo

Det ser ud til at være nogle rigtig gode analyse programmer - jeg brugte "virus total" og analyserede: SoftonicDownloader for handbrake, som skulle være et gratis program der kan konvertere musik og film filer, til mobil filer o.s.v. - den kom med disse resultater:

Antivirus     Result

Agnitum:     PUA.Softonic!     20140223
DrWeb:             Adware.Downware.1657     20140225
ESET-NOD32:      a variant of Win32/SoftonicDownloader.E 20140225
Kaspersky:      not-a-virus:Downloader.Win32.Agent.bjhi 20140225
Malwarebytes:    PUP.Optional.Softonic.A     20140225
Rising:     PE:Malware.Obscure/Heur!1.9E03     20140223
VIPRE:             Trojan-Downloader.Win32.Agent

Betyder det, at der er fundet 7 mistænkelige mallwares ud af de 50 antivirus programmer, som analyserede denne fil?

MadsHaupt

Det er korrekt at man skal se efter om der er toolbars behæftet med et program - og det er der næsten altid - jeg kan bare ikke altid finde ud af, om noget er lovligt eller ej - Ccleaner er også en god software at benytte - men tak

og KariseLarry

Det er sikkert rigtigt hvad du siger, he he - men forstår ikke når der bliver talt i gåder :-)

Bruger for øvrigt selv: Norton - det er det bedste jeg har haft.
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. februar 2014 - 14:45 #6
Du gør klogt i at læse hvad der skrives.

Se f.eks. denne "melding" : Kaspersky:      not-a-virus:Downloader.Win32.Agent.bjhi 20140225

not-a-virus <--

Så den siger bare, at vi kender godt filen og den kan have karakteristika af en virus, men bør umiddelbart være ok.
Avatar billede jami Nybegynder
25. februar 2014 - 17:19 #7
OK - men det er altså forskellige "malwares" eller andet godt fra havet som er fundet, ikke - altså det har lidt med SPY at gøre, men alligevel ikke.....men man skal jo også kende de forskellige begreber og udtryk på de "fundne" eksempler....

og denne Trojan-Downloader.Win32.Agent som VIPRE fandt, lyder da heller ikke for lækker

men mange tak for forslaget, det vil jeg benytte mig af

vil du lave et svar - så du kan få dine points

venligst John
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2014 - 18:07 #8
Jeg mistænker Softonic (og også andre downloader tjenester) for generelt at lægge tredjeparts programmer på, som ikke har noget med det man reelt vil have ned på computeren. Derfor vil jeg altid anbefale at man kun henter på producentens egen side, hvis dette er muligt.
Og når man så installarer, så vælg brugerdefineret installation hvis det er muligt, så man kan sortere "tilbuddene" fra ;-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. februar 2014 - 19:05 #9
jami husk nu at du altid kan spørger her på eksperten.dk hvis du er usikker på om det er lovligt.
Avatar billede jami Nybegynder
28. juli 2015 - 21:18 #10
super