Avatar billede rockon Nybegynder
01. marts 2014 - 13:19 Der er 5 kommentarer

Fra modem til TV/PC

Hej :)

Jeg har TV og Internet fra Fullrate, og min lejlighed er lidt dumt bygget op, så modemet er ret langt væk fra både TV og PC, men min både mit TV/PC er tæt på hinanden. Jeg har så sat ét kabel op fra modem og over til min computer/TV, og så er mit spørgsmål, kan man splitte det kabel op, så jeg kun har det éne kabel fra modem og over til PC/TV uden problemer? Jeg tænker i en switch, men er der andre billige/bedre alternativer?
Og hvis jeg så vælger switch, så burde der ikke være nogle problemer med at se fjernsyn og TV på samme tid, vel?

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2014 - 14:17 #1
kan du ikke forlænge fra stik i væg til modem, så modem kommer hen til tv.
Avatar billede rockon Nybegynder
01. marts 2014 - 14:30 #2
Nej desværre, for har ikke mulighed for at få mit telefonstik derhen. Mener også jeg har hørt noget om at man mister meget forbindelse ved at forlænge sit telefonstik, end hvis man forlænger sit netværkskabel? Kan være en and.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2014 - 18:06 #3
Forlænger - helt ærligt, det er TDC's and. Det kører hele vejen i ejendommen og langt ud på vejen til en boks. Men lige så snart det ligger inde i huset, så bliver signal dårligt? 10m telefonledning koster ikke ret meget. Prøv det (træk ikke ledning parallelt oveni strømkabler, men minimum 15-20cm fra, eller kryds vinkelret på). Og køb ikke den tyndestes kvalitet.
Avatar billede jk45 Forsker
11. marts 2014 - 20:29 #4
Rockon du har hørt rigtigt!
Almindelig forlængerledning er ikke parsnoet og derfor følsomt for indstråling af fremmed støj. Jeg er selv tekniker ved Tdc og har set at selv 3m forlængerledning har gjort en forskel på virker/virker ikke. Naturligvis kan man få adsel igennem men men løber en risiko for at der KAN blive problemer. Et kabel frem og en switch til at fordele så burde du være kørende.

mvh

Jan
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2014 - 20:39 #5
så køb da 10m parsnoet kabel - når tdc kan få det, så må det findes i fri handel også.