Avatar billede visto Professor
02. marts 2014 - 15:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvis formularfelt udfyldes (af spambot) skal besked ikke sendes - hvordan?

http://vinsiderne.dk/nyhedsbrev/ vil jeg gerne have, at hvis det skjulte formularfelt (css display: none) "Dit efternavn" udfyldes af en spambot, så skal det forhindres, at beskeden bliver sendt.
Hvordan gøres det med PHP?
Avatar billede Slater Ekspert
02. marts 2014 - 16:07 #1
if (isset($_POST['Efternavn']) && $_POST['Efternavn'])
  exit;
Avatar billede visto Professor
02. marts 2014 - 16:24 #2
Tak.
Har prøvet at indsætte koderne, gøre feltet synligt for derefter at teste ved selv at udfylde det. Og herved afsendes beskeden. Kan jeg have gjort noget forkert?
Jeg har indsat
<?php
if (isset($_POST['Efternavn']) && $_POST['Efternavn'])
  exit;
?>
og har prøvet både med under og over formularen. (Går ikke ud fra at placeringen af PHP-koden har betydning?)
Men det virker ikke. Beskeden går igennem.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2014 - 17:15 #3
det skal sættes ind i besked.php
Avatar billede visto Professor
02. marts 2014 - 17:38 #4
Det gør den forskel, at beskeden "Du får en bekræftelse, når din til- eller afmelding er registreret" ikke vises, men mailen afsendes alligevel.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2014 - 18:02 #5
if (isset($_POST['Efternavn']) && $_POST['Efternavn']) {
  header('Location: nyhedsbrev');
  exit;
}

sat tidligt i besked.php
Avatar billede visto Professor
02. marts 2014 - 18:25 #6
Der var den! Vil I begge lægge svar til point, viperine og claes57?

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. marts 2014 - 18:46 #7
bare hold mig ude af point.
Avatar billede Slater Ekspert
03. marts 2014 - 07:24 #8
Du brugte da ellers mere tid på det end mig, Claes.