Avatar billede buch73 Nybegynder
02. marts 2014 - 18:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

CTRL + ENTER i Google Chrome - .DK

Hej

Jeg har lige skiftet over til Chrome fra en ustabil Opera de sidste mdrs tid.
Er meget tilfreds, men har et eneste lille ønske som jeg ikke kan finde ud af om er muligt.

Når du trykker CTRL + ENTER i URL adressen, så bliver der tilføjet http:// foran og .com bagved.

Er det virkelig ikke muligt at ændre dette til .dk ??

Evt ved at gå ind i regedit og ændre et sted?
Det mener jeg også at jeg skulle i Opera.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2014 - 21:27 #1
I denne tråd står der noget om det:
http://arjudba.blogspot.dk/2009/10/how-do-i-change-chrome-browser-language.html
Som jeg læser det her kan man i indstillingerne for Crome under skrifttyper og sprog indstille Crome til andet sprog.
Jeg bruger ikke selv denne browser, så du må lige prøve om det virker den vej.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2014 - 21:35 #2
Er den version du har hentet på dansk?
https://www.google.com/intl/da/chrome/browser/
Avatar billede buch73 Nybegynder
03. marts 2014 - 08:52 #3
Jeg er 99% sikker på at det er den danske version ja.
Så tror ikke det er der at man skal finde årsagen.
Den danske tror jeg stadig vælger ".com" som default.

Men jeg tjekker lige op, når jeg kommer hjem fra arbejde.
Avatar billede buch73 Nybegynder
04. marts 2014 - 20:41 #4
Jeg har tjekket at det er den danske version jeg har og det er nyeste opdatering lige fra i dag.

Version 33.0.1750.146 m

Når, jeg trykker på CTRL + Enter, så tilføjes der .com i URL adressen.

Ingen der har bud på at ændre det til .DK ?
Avatar billede buch73 Nybegynder
11. marts 2014 - 17:26 #5
Slet ingen som har nogen bud ?
Der må jo være hundrede tusindvis af danskere der bruger Chrome..
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2014 - 17:44 #6
Der er jo nok mange der har fået den på computeren ved en opdatering af andet program. Men det betyder jo ikke at de bruger den ;-)
Avatar billede buch73 Nybegynder
11. marts 2014 - 20:12 #7
Nej, det er rigtigt.. der skal nok være masser der har fået det med i addware :)
Meen, tror nu på der er en pæn % del der bruger Chrome.
Avatar billede oskar Nybegynder
07. august 2014 - 12:44 #8
Google har fjernet muligheden fra Chrome allerede fra en af de tidligste versioner og de har en lang og kedelig undskyldning derfor.

Men der findes en løsning/workaround:

Gå ind under Indstillinger - Søg
Lav en ny Default søgemaskine.
I feltet yderst til højre skriver du:
http://www.google.dk/search?q=%s&btnI=I'm%20Feeling%20Lucky
Vælg den nye søgemaskine som Standard

Hvis du skriver dr og trykker enter kommer du ind på www.dr.dk
linux.org og du kommer ind på www.linux.org
Avatar billede buch73 Nybegynder
12. oktober 2014 - 16:53 #9
Hej Oskar

Undskyld, jeg har været meget længe undervejs til at forsøge tricket.
Men nu har jeg fået det installeret og så ser jeg om det ikke hjælper lidt på det hele.
Men hvis Google har fjernet muligheden, må det jo være det tætteste på man kommer.
Tak for hjælpen, ligger du et svar, så tildeler jeg point.
Avatar billede oskar Nybegynder
13. oktober 2014 - 18:22 #10
Hermed et svar.