Avatar billede samwisegamgee Novice
09. marts 2014 - 14:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken USB TV-Tuner til Yousee?

Jeg prøver lige en gang mere med dette spørgsmål:

Jeg har en HP Probook 645 G1, som jeg gerne vil kunne se og optage TV-programmer på. Operativsystem er Windows 8.1.

TV-signalet er fra Yousee. Det skal derfor være et eksternt USB modul, som har DVB-C og kan modtage HD-kanaler.

Jeg har tidligere haft problemer med at få en PCI Terratec Home Cinema til at finde og huske kanalerne. Så jeg vil derfor spørge her, så jeg ikke får købt noget andre har oplevet problemer med, da jeg har læst, at visse TV-tunere har/har haft problemer med Yousee.

Mit tidligere problem med det interne Terratec-kort til min gamle stationære PC med Windows XP, har muligvis været en fejl 40, men jeg skulle genindlæse kanalerne hver gang jeg skulle bruge det, og da der på et tidspunkt kom nye kanaler, så kunne den ikke finde dem. Jeg håber derfor at undgå disse besværligheder ved at spørge mig for her.

Jeg forventer ikke, at det er noget, som har nogen betydning, men for alle tilfældes skyld; Computeren ligger i en dockingstation, som TV-tuneren også skal sidde i og data skal optages på en Synology NAS.

Så som overskriften lyder: hvilken TV-Tuner bør jeg vælge?

På forhånd tak for input.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. marts 2014 - 16:27 #1
hos mig skal man i hvert fald huske, at mpeg4/tv skal søge kanaler via id 100, og separat tv-boks skal søge via 120.
en dims som http://goo.gl/Au0DgX har det hele til 30$ (+ evt told)

du kan evt også se på http://www.proshop.dk/TV-radio-tuner/Silicon-Dust-HDHomeRun-Network-Recorder-2413037.html
den har så IKKE T2 (så dur kun til kabel-tv) - men kan sættes ved router / tv, og du slipper for kabel til pc.
Avatar billede samwisegamgee Novice
09. marts 2014 - 16:59 #2
Det med netværks-id'et er jeg klar over, men tak alligevel. :-)

Den første du linker til, var egentlig den type. som jeg havde regnet med, at det skal være. Den anden fra Silicon Dust virker dog noget smartere omend kabler ikke er noget problem, da dockingstation, antenneudgang og router alle er inden for en meter af hinanden.

Et par rigtigt gode bud, hvor jeg nok hælder mest til nr. 2.
Jeg vil dog under alle omstændigheder gerne høre fra folk, som har praktisk erfaring med en brugbar TV-tuner på Yousee's net, så jeg ikke går ud og bruger penge på noget, som ikke fungerer ordentligt, da jeg som nævnt har læst, at visse TV-tunere har/har haft problemer med Yousee.

Jeg takker foreløbigt for dit indlæg claes57
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
09. marts 2014 - 18:07 #3
Kan varmt anbefale HDHomerun .. Har selv kørt med den tidligere på Yousee og kører nu med den på Stofa.. Virker upåklageligt. Hvis du skal bruge den til Windows mediacenter er det lige til og mediecenter kan køre op til 4 stk HDHomerun.. Og giver dig dermed 8 tunere.

Den virker også fint til andre typer mediecenter og andre afspillere.

Personligt har jeg haft problemer med at optage direkte til min synology, fordi optagelserne blev kaget .. Men det samme skete når jeg hentede fra nettet med FTP direkte til synology så det kan jo være netværks relateret ..

Du kan forresten få noget software som flyttet den færdige optagelse og i processen fjerner reklamerne ..  Det er noget jeg skal til at ha kigget på..

Evt. Kig i mediecenter kategorien i forummet på www.recordere.dk
Avatar billede samwisegamgee Novice
19. april 2014 - 20:10 #4
I må undskylde mit fravær.

Jeg har nu fået købt en HDHomeRun. Dog ikke den der linkes til, men en version med 4 tunere. Den anden var i restordre og jeg vil ikke blive ved med at vente.

Det virker umiddelbart fint. Jeg har dog et problem med opdatering af PlayReady. Det er åbenbart noget, der har været et issue i flere år, da flere har haft lignende problemer siden 2010/2011. Der ser dog ikke pt. ud til at have nogen indvirkning på funktionaliteten for mig.

claes57, hvis du lægger et svar, så vil jeg dele pointene mellem Jer, så denne sag kan afsluttes.

Jeg takker for Jeres input. :-)
Avatar billede samwisegamgee Novice
10. maj 2014 - 16:31 #5
Det ser ikke ud til, at claes57 vil være med, så alle point går til therealyoda.

Jeg vil dog takke Jer begge for input.
God weekend.