Avatar billede carsten1973 Nybegynder
13. marts 2014 - 11:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændrer jeg /?rt=pagex til /pagex i mit url via ht_access?

I stedet for at vise urlen /? Rt = page1 , ønsker at vise url en / page1 uden at omdirigere (redirecte)

For at gøre det klart, hvad jeg mener, så opret mappen simpleurltest i roden på en server
I denne mappe skal følgende filer med koden tilføjes:

index.php med følgende kode
<?php

echo "</br><a  href='?rt=page1' >Page1</a>";
echo "</br><a  href='?rt=page2' >Page2</a>";

switch($_GET['rt'])
{

case 'page1':
include('page1.php');
break;

case 'page2':
include('page2.php');
break;

}

?>

page1.php med følgende kode

<?php

echo "</br></br>This is page1";

?>

page2.php med følgende kode

<?php

echo "</br></br>This is page2";

?>

Og følgende .htassess fil med følgende indhold
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^/page1$ /?rt=page1 [L]

Ovenstående virker ikke, for når jeg klikker linkene, viser urlen stadig /?rt=page1 istedet for /page1

Jeg har prøvet at hente inspiration fra følgende link
http://stackoverflow.com/questions/13003319/htaccess-rewrite-query-string-as-path
Jeg håber nogen kan hjælpe med ovensående problem og sig endelig til, hvis noget skal uddybes.Jeg er forholdsvis ny i htaccess filer
Avatar billede Slater Ekspert
13. marts 2014 - 12:31 #1
Jeg tror du har misforstået det lidt. En rewrite er ikke en redirect, det er en omskrivning. Du skal altså skrive de "pæne" URL'er i dine links, og serveren omstiller det så, så det bliver opfattet som det grimme på den side.
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. marts 2014 - 14:36 #2
Du burde nok lige overveje, at begynde at lukke nogle af dine spørgsmål, hvis du vil blive ved med at have hjælp.

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/carsten1973
Avatar billede carsten1973 Nybegynder
21. april 2014 - 12:08 #3
I må gerne lukke denne tråd, da dette problem ikke længere er aktuelt.