Avatar billede kamillamarie Nybegynder
14. marts 2014 - 19:37 Der er 3 kommentarer

Hjælp søges

Jeg sidder med samfundsfag opgave og er kort fast i nogen få spørgsmål, det ville glæde mit hjerte hvis en herinde kunne hjælpe?

1. Når man opgør BNP, medtager man ikke sort arbejde - hvilken betydning har det for samfundet?
Avatar billede kamillamarie Nybegynder
14. marts 2014 - 19:43 #1
Og et andet spørgsmål?

2. Hvis der er uenighed blandt de ansatte og deres arbejdsgiver kan det komme til en konflikt?
- hvilke muligheder har de ansatte under sådan en konflikt, og hvornår er det lovligt at bruge disse muligheder???

tak på forhånd
mvh kamilla marie
Avatar billede bumble Praktikant
14. marts 2014 - 19:55 #2
Jeg kan godt give dig en lille hjælpende hånd. Når du opretter et spørgsmål, så lav en overskrift der er så sigende som muligt. I dette tilfælde kunne det fx. være "Jeg søger hjælp til spørgsmål vedr. samfundsfag." - Det vil formentlig medføre en hurtigere besvarelse.
Alle der skriver et spørgsmål herinde søger hjælp.

Jeg er absolut ikke nogen haj til samfundsfag, men jeg ville brokke mig til læreren over formuleringen af det første spørgsmål. Det har ikke nogen synderlig indflydelse på samfundet, at sort arbejde ikke bliver iberegnet BNP. Hvis der spørges til hvilken indflydelse sort arbejde har på samfundet, er snakken en helt anden.

De ansatte har mulighed for at strejke, men kun såfremt deres fagforening har sagt god for det.
Avatar billede kamillamarie Nybegynder
14. marts 2014 - 22:26 #3
tak for hjælpen, og jeg vil huske det til en anden gang, med at ændre overskriften , men tudsinde tak for svaret mvh kamilla :)