Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
16. marts 2014 - 08:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slet tomme celler af formatet tekst

Jeg har nogle celler, der ikke indeholder noget.
Men de står med ', hvilket gør at excel ikke opfatter dem som tomme.
Hvordan får jeg Excel til at opfatte dem som tomme?
Jeg har behov for at få slettet alle celler, der ser sådan ud og rykket alle celler der står til højre helt til venstre.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
17. marts 2014 - 09:55 #1
Jeg har et regneark, med en makro, der gør præcist dette - og, man kan vælge enten at rydde indholdet i cellene (gøre dem helt tomme) eller om cellerne skal slettes (som du vist ønsker).

Stik mig din email (evt. via post systemet her på Eksperten), og jeg sender det til dig, hvis du er tryg ved at bruge makroer...
Avatar billede KenneyD71 Nybegynder
20. april 2014 - 00:28 #2
Tak, Pistolprinsen.

Jeg vil foretrække, hvis du blot kopier modulet ind her.
(lidt mere sikkert for mig - og så kan andre også få glæade af det).
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
20. april 2014 - 21:53 #3
Endnu bedre:

http://www.EXCELGAARD.dk/Bib/Worksheets%20CleanUp/

...den fulde forklaring - OG, makroen :-)