Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2014 - 18:27 Der er 8 kommentarer

Bedste webshop løsning til en helt nybegynder

Hej allesammen og især jer som har god viden indenfor webshops osv.

Jeg overvejer at starte en webshop. Men hvad skal jeg være opmærksom på?
Det skal lige siges at jeg er helt nybegynder til det, og NÆSTEN ingen erfaringer har med det.

1) Jeg har et webhotel på UnoEuro, og er virkelig glad for at være der. De tilbyder følgende, til webshops: Magento, Prestashop, WordPress (har hørt det også kan bruges) og OpenCart. Ud af disse vil jeg gerne have den NEMMESTE, webshop.. Meget nem at ændre på designet på selve hjemmesiden, nem at behandle ordre og afsendelse, må gerne benytte PayPal først på tiden og derefter kort.

2) Jeg vil godt vide mere omkring, hvis jeg modtager en ordre, hvordan skal den så behandles? Først pengene, og derefter til Post Huset og sende produktet til adressen? osv.

3) En ting jeg altid har tænkt på, hvis jeg startede en god webshop op... Er det rimeligt, at køber fusker med at varen ikke er modtaget men når den er det, og beder om pengene tilbage? Ved i om det er sket før? Er det sked med DIG før? Eller evt. varen i virkeligheden ikke er nået destinationen?

4) Et par råd, tips eller lign, til selve løsningen, eller i det heletaget webshops? evt. guide, og helst på Dansk.

5) Hvordan aftaler jeg med Post Danmark, at de skal levere med mine varer?

Og alt andet........ I må meget gerne komme med ting, som slet ikke har med ovenstående at gøre, men dog med Webshops og ikke irrelevante ting.

Fortsat go' søndag..
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2014 - 18:43 #1
1) blank...
2) du går jo ikke ned i Netto og betaler for så at få varer nogle dage senere. Du hæver selvfølgelig først penge hos køber når varen afsendes.
3) regn bare med et tab på den konto - bare det, at køber har 14 dages fortrydelsesret til onlinekøb - så skal du returnere betaling inkl porto (dvs du taber porto-omkostninger). Og så skal du tjekke, at varen er 100% ok ved returnering, så du ikke returnerer betaling mens du får en tom papkasse tilbage.
5) jeg køber ikke ved butikker, der kun sender via post danmark. De sidste 2 gange jeg skulle have varer leveret fra dem (med udbringning) så skulle jeg selv afhente i en pakkeboks (som ligger længere væk end posthuset!). Lortefirma. Få en aftale med en seriøs pakkeudbringer.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2014 - 20:14 #2
claes57

2) Er det ikke noget som selv sker, idet jeg (hvis man kan det) angiver min bank oplysninger, til systemet så sørger den for det? Eller skal jeg SELV hæve pengene? Evt. hvordan?

3) Er det en fast regel at ALLE webshop's SKAL tilbyde 14 dages fortrydelsesret? Porto? Skal jeg sende pengene i et brev? Jeg er ikke helt med her, undskyld hvis jeg misforstår groft..

5) Jeg er jo helt nybegynder til dette emne, så jeg har nærmest ingen anelse om hvordan og hvorledes... Men jeg fastslår, at Post Danmark er min udbringer i første omgang.

Tak for svar ellers, ser frem til flere svar fra dig, på mine spørgsmål i dette.

fortsat go søndag
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2014 - 20:24 #3
2) det er dig som butik, der vælger hvornår beløb hæves - og det er en online kvitteringsting du sender til fx paypal når du har sendt pakke.
3) JA, og du hænger på porto. Beløb retur: du beder om reg/kontonummer hos kunde hvor penge skal overføres.
Som minimum skal du kende http://www.forbrug.dk/Test-og-raad-foer-du-koeber/Til-virksomheder/Start-af-netbutik udenad.
5) postdanmark har udbringning (til pakkeboks/posthus) og udlevering til kunde (det er typisk 10kr dyrere pr pakke). Så du skal som minimum kunne håndtere begge muligheder. Snak med den lokale postmester, eller søg info på deres hjemmeside. Der er også mulighed for rabataftaler hvis du regner med en større omsætning.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2014 - 20:36 #4
2) Har du nogle links til mere info omkring det? Skal jeg sende kvittering som jeg får af Post Danmark , efter jeg har sendt posten, til PayPal? Så hæver de selv pengene, og putter dem ind i min konto?
Kvittering får jeg også på email ikke? Ved at der står online, men det er bare for at være sikker ..

3) I orden... Men, koster det porto at overføre/returnere penge til andre bank kontoer? Sker dette med PayPal eller min egen Nordea Nem-ID? Tak for link.. sætter jeg pris på.

5) Okay :)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2014 - 20:55 #5
2) blank - men typisk er det vel bare at klikke på afsendt/leveret i en kommunikation med paypal.
3) alle transaktioner koster et beløb. Du vil kunne se det ved online-køb, et betalingskort-gebyr. Har ingen idé om priser - se fx paypal siden. Ved returnering af betaling kan du i dk overføre fra bank til bank gebyrfrit, så du skal starte med at oprette en speciel firmakonto til butikken (det vil skat http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1757326 også sætte pris på, så de lettere kan se hvad der er butik og hvad der er privatforbrug - der er meget regnskab i det - også momsafregning + importtold hvis du henter fra udenfor EU).
Og husk endelig at tage forbehold hvis du har en simpel portoberegner på din side. Det er hammer dyrt at skulle levere til en dansker bosat på Grønland/Færørerne - og priser mht resten af verden er en videnskab, så undgå/nægt at sælge udenfor dk til du har helt styr på det.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2014 - 21:05 #6
2) i orden.

3) Ved du om det koster noget at oprette en virksomhed?
Men har ellers hørt, det ikke skulle koste noget..
Alle transaktioner koster et beløb - gælder dette KUN PayPal eller i det heletaget transaktioner? Tak for svar!
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2014 - 21:15 #7
det er gratis at oprette en (enkeltmands)virksomhed  - du skal bare være myndig, så du kan hæfte for gæld. Hvis du vil oprette a/s eller aps så kræver det en startkapital.

Det er alle betalingskort, der koster penge - pris varierer fra kort til kort. Hvis du indregner 2% i priserne til kortgebyr, så går du ikke helt galt - men tjek det selv.
Avatar billede firmalive Nybegynder
16. juni 2014 - 10:25 #8
Indholdet er ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin