Avatar billede nemlig Professor
18. marts 2014 - 09:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilke webhotel på .com

Hejsa.
Jeg har et .com domæne som bliver hostet hos et webhotel.
Lige som man på www.dk-hostmaster.dk kan slå navneserverne op på dk-domæner, så kan man sikkert også gøre det på com-domæner.
Men hvordan?
Avatar billede vpspro Nybegynder
18. marts 2014 - 09:30 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår spørgsmålet, men du kan tjekke DNS på www.dnswatch.info

.com domæner styres hos den udbyder du har købt domænet hos. De har som regel en DNS-service.

MVH
Jon
VPS Pro
Avatar billede 2Mida Praktikant
18. marts 2014 - 11:24 #2
whois.com!?
Avatar billede nemlig Professor
18. marts 2014 - 13:46 #3
Hmm - har nu skrevet 2 x indlæg, som begge er forsvundet efter opdatering af siden via Opret-knappen. Jeg prøver igen.

Der er tale om en spejderhytte, som nogle unge mennesker for nogle år siden lavede hjemmmeside til.

Jeg har ikke prøvet at håndtere .com-domæner, og mangler derfor lidt input til, hvor fx. redelegering godkendes.

Jeg kan se via www.dnswatch.info, at det er www.gratisDNS.dk, der håndterer DNS. Foregår alt styring dermed via GratisDNS??
Avatar billede nemlig Professor
20. marts 2014 - 19:09 #4
Jon kom først med en mulighed for at tjekke navneserverne.
Vil Jon sende et svar - så lukker jeg.

Også tak til 2Mida for dit hint.
Avatar billede nemlig Professor
17. april 2014 - 22:39 #5
Kommer VPSPRO med et svar :)
Avatar billede nemlig Professor
23. juli 2014 - 10:28 #6
Lukketid.