Avatar billede jensborgbjerg Nybegynder
25. marts 2014 - 22:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Videoredigering windows - vise to videoer samtidig

Hej Eksperter

Har prøvet at søge vidt og bredt men finder ikke et program hvor man kan tage og splejse to videoer (mpeg) således at de bliver til en video hvor begge vises på samme tid.

Er der nogen der kender til et (freeware) program der tillader dette?

Mvh

Jens
Avatar billede ilithos Nybegynder
26. marts 2014 - 08:47 #1
Hvordan vil du have dem vist samtidig? en på hver sin halvdel af skærmen eller hvad har du mere specifikt i tankerne? har arbejdet med en del forskellige programmer der kan gøre det på forskellig vis, afhængig af måden de skal splejses sammen på.
Avatar billede jensborgbjerg Nybegynder
26. marts 2014 - 09:00 #2
Hej,

Tak for tilbagemelding.
Jeg ønsker at kunne fremstille en video som denne her:
http://www.youtube.com/watch?v=lMu4h8FjGPM

Giver det mening?

Mvh
Avatar billede ilithos Nybegynder
26. marts 2014 - 09:06 #3
Hvis du tænker på opsætningen fra ca. 0:59 hvor det ene klip er indlejret i det andet nede i venstre hjørne er det forholdsvis simpelt.

Hvad er dit budget?

Pinnacle Studio er et af de mest simple jeg har benyttet igennem tiden: http://www.pinnaclesys.com/publicsite/us/home/

Dog kan de fleste videoredigerens programmer gøre hvad du søger.
Du skal dog være opmærksom på hvordan lydsporet bliver flettet sammen.
Avatar billede ilithos Nybegynder
26. marts 2014 - 09:07 #4
havde lige overset freeware delen. Søger lige lidt nærmere og vender tilbage
Avatar billede ilithos Nybegynder
26. marts 2014 - 09:49 #5
Har du prøvet Lightworks fra http://www.lwks.com/ ?

ud fra hvad jeg lige hurtigt kan se kan den gøre det uden de store problemer.
Avatar billede jensborgbjerg Nybegynder
26. marts 2014 - 20:15 #6
Lydsporet er ikke nødvendigt. Det ene klip skal indlejres i det andet som på videos.
Nogle forslag til freeware programmer der kan lave ovenstående?

mvh
Avatar billede ilithos Nybegynder
26. marts 2014 - 21:03 #7
ved ikke hvor meget du har arbejdet med redigering af film, men du kommer ikke uden om at skulle ligge de 2 film spor ind i et program og derefter ligger nogle filtre og lignende ind for at placere den anden rigtigt. Kender ikke noget som kan gøre det helt fuldautomatisk for dig.

Lightworks som nævnt ovenfor er både i en betalings og en gratis version, og hvis jeg ikke tager fejl kan den gratis version sagtens gøre det du ønsker. Der er ikke tale om en freeware, men nærmere en freemium hvor flere funktioner kan tilkøbes.