Avatar billede hkprofil Forsker
28. marts 2014 - 14:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CD-R

Jeg skal indspille en hel del musik og har ikke flere CD-R 80 på lager. Derimod har jeg en masse DVD+R. Kan man indspille musik på dem. (Til Larry: Jeg har Windows 7). Håber nogen kan hjælpe. mvh
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2014 - 16:03 #1
DVD+R. Kan man indspille musik på dem
Du kan jo prøve ;-) Jeg har aldrig oplevet det har givet problemer.
Avatar billede eurositi Ekspert
28. marts 2014 - 16:35 #2
Hvis det er med henblik på at lægge dem i en CD-afspiller i bilen eller stereoanlægget, tror jeg desværre ikke rigtigt, at det vil give det ønskede resultat - medmindre at afspilleren rent undtagelsesvis også understøtter DVD formatet. Det burde fremgå ret tydeligt af afspillerens frontpanel (altså "DVD" og ikke kun "CompactDisc").

Du kan dog med fordel gemme filerne på en (ekstern) harddisk som WAV eller FLAC filer, og så brænde filerne på blanke CD-R skiver, når du har fået fat i nogle igen.

En detalje:
Rent faktisk findes der også en DVD-Audio standard, som skulle have afløst CD'en for 10-15 år siden. Formatet havde fremragende lyd, men det blev aldrig en succes pga. pris og manglende efterspørgsel. Det er også grunden til, at der altid findes en tom AUDIO_TS mappe på DVD-film. Man kan godt finde programmer, der kan brænde i dette format, men de er sjældne, og skiverne kan ikke afspilles på CD-afspillere.
Avatar billede hkprofil Forsker
16. april 2014 - 07:50 #3
Eurositi - TAK send venl. svar :-)
Avatar billede eurositi Ekspert
16. april 2014 - 11:51 #4
... Og husk, at man også kan købe 800 mb CD-R'er med plads til 90 minutters musik i stedet for 80. :)
Avatar billede hkprofil Forsker
16. april 2014 - 13:26 #5
TAK for det gode råd!