Avatar billede Kenneth31 Nybegynder
01. april 2014 - 01:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Organisationsdiagrammer fra MS Visio 2010 til GOOGLE SITES

Jeg har oprettet en række organisationsdiagrammer i MS Visio 2010 Professionel, som skal gøres tilgængeligt på et simpelt intranet i Google Sites.

Jeg ved at "Shape Data" kan gøres tilgængeligt, hvis diagrammerne gemmes som "Web page" og hvis brugeren anvender Internet Explorer.

Men jeg kan ikke finde ud af at gemme dem i google sites, så andre kan tilgå dem.

Så vidt jeg ved er "Web page" = htm fil. Men hvordan håndteres en sådan i Google Sites?
Avatar billede komputerdk Mester
01. april 2014 - 13:15 #1
En nem måde er at installere Visio viewer på alle klienter - så kan de åbne vsd filerne

hvis du gemmer dem som html - så laver den også en mappe med billeder mm..

så teknisk set, hvis du uploader dem (html filen + mappen) hvor der er adgang , så burde du enten kunne lave et link til siden

alternativt kan du tilføje iframes ("under flere gadgets" ) så kan du indlejre dem i din eksisterende side..

men nemmest er nok at du eksporterer det som JPEG i visio og sætter billedet ind..
Avatar billede Kenneth31 Nybegynder
01. maj 2014 - 19:36 #2
Tak for input.

Jeg endte med at distribuere som en "død" pdf, dvs. uden Shape data.
Disse deles i stedet i en klassisk tabelopstilling i et særskilt dokument.

Sender du et svar, så jeg kan afregne point?