Avatar billede Slettet bruger
01. april 2014 - 14:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærbar til fjernsyn ??

Hej ja her kommer der lige en række spørgsmål.

Jeg har en bærbar computer Acer Travel Mate 4233WLMI.

Jeg har købt dette kabel http://www.av-cables.dk/hdmi-til-vga-kabel-2/hdmi-til-vga-kabel-3-m.html

Jeg har prøvet at sætte det til mit Phillips fladskærms fjernsyn et med model nr 42PFL3312/10

Og så står der yderligere ULSH Phillips SLC7.1ELA

så er alle oplysninger med.

Problemet er at der ikke kommer noget frem på mit tv når jeg har sluttet kablet til og starter computeren og fjernsynet og slået fjernsynet over på hdmi.

Nogle der kan fortælle mig hvordan og hvorledes jeg kan få det her lirket på plads så det måske kan komme til at fungere ??

På forhånd tak mvh Jacob.
Avatar billede nissen2630 Novice
01. april 2014 - 14:43 #1
Du skal med garanti trykke på en af dine Fn knapper for at vælge hvilket output der skal bruges.. Fesk på min Thosiba er det Fn + F5.
På min er der et lille ikon der viser en bærbar + en skærm
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2014 - 14:48 #2
Arghe he he ja det kan jeg da godt se nu du skriver det og når jeg kigger mit tastatur igennem, nå det må jeg lige prøve når jeg har været ude med hunden, så skal jeg nok vende tilbage :-)
Avatar billede Blandy Praktikant
01. april 2014 - 14:55 #3
Vil også være mit bud. Da den konverter fra digital til analog signal, kan den ikke selv detekter den anden skærm, og smide billedet over. Det skal man manuelt fortælle den, at outputter skal ændres.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2014 - 17:24 #4
Hej så har jeg prøvet alle funktioner via FN+F5 og stadig intet signal fra computer til tv ?? er computeren for gammel ?? den køre windows xp pro.

Jacob.
Avatar billede nissen2630 Novice
01. april 2014 - 18:08 #5
Nu er det ikke sikkert at det lige er FN+F5... Der er nogle ældre maskiner hvor det skal ændres i BIOS eller i skærmopsætningen
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2014 - 18:20 #6
Nå jeg har lige haft en tekniker på he he eller en super kyndig computer nørd og det er fjernsynet der er for gammelt! eller computeren en af delene! alt er i hvert fald prøvet og uden resultat! skærmbilledet kommer ikke over fra computer til fjernsyn!

Så dropper bare projektet og sender kablet retur! og invistere mig i et nyt fjernsyn på et tidspunkt! det er også en gammel fætter jeg købte brugt så!

Men jeg takker mange gang for hjælpen og svarene!

Jacob.
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
07. maj 2014 - 09:54 #7
Det omtalte kabel er går "den anden vej" : Har man en computer, der har hdmi-udgang (f.  ex.  Intels NUC) kan man bruge kablet til at tilslutte en VGA skærm. Hvis du nærlæser beskrivelsen af kablet, står der også det.