Avatar billede Steen Seniormester
06. april 2014 - 19:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Read only - bliver ved med at opstå

Se billede : http://gupl.dk/709352/

Jeg kan ikke få "Read only" fjerne fra filer og mapper.

Gør følgende:
Marker mappen
Højreklikker på "Egenskaber"
Fjerner flueben i "Skrivebeskyttet"
Trykker "anvend"
Ny skærm vises - Godkender "Anvend ændringerne på denne mappe, undermapper og filer" ved at trykke "OK"
Processen afvikles..

MEN højreklikker jeg på samme mappe igen og kikker under "Egenskaber" er der stadig markering i "Skrivebeskyttet"

Hvordan får jeg dette problem løst. Er der noget i registreringsdatabasen som skal rettes eller er der utility der kan klare opgaven.

Jeg bruger en backupprogram, som ikke altid kan lave de backups jeg vil, da tidligere backup filer og mapper, ikke lader sig overskrive pga. af dette problem...
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2014 - 20:04 #1
Har du under Rediger givet Godkendte brugere fuld kontrol?
Avatar billede Steen Seniormester
06. april 2014 - 20:11 #2
Se dette billede:

http://gupl.dk/709354/

Er det her du mener, så har alle fuld kontrol.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2014 - 20:49 #3
Ja og det ser jo fint ud nået dertil, men prøv at gå ind under rediger: http://peecee.dk/upload/view/435389
Avatar billede Steen Seniormester
06. april 2014 - 21:02 #4
Her havde alle ikke de samme retigheder - Se billede de 2 markeret med rødt var begrænsede. Tror du disse 2 grupper med begrænsninger er årsagen til mit problem ?

http://peecee.dk/upload/view/435390

Hvor jeg jeg lave denne ændring så det slår igennem på alt hvad der har med filer og foldere at gøre.
Avatar billede Steen Seniormester
06. april 2014 - 21:05 #5
Kikkede lige i nogle af de andre foldere som jeg også har problemer med. Her har alle Fuld Tilladelse, men jeg har også problemet her
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2014 - 21:20 #6
Det ved jeg desværre ikke. Jeg havde selv engang et skrivebeskyttelses problem, gjorde som ovenstående, og nu er der ingen beskyttelse på nogen af mine filer mere.
Avatar billede Steen Seniormester
07. maj 2014 - 00:52 #7
lukkes