Avatar billede ipo Nybegynder
08. april 2014 - 08:58 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Microsoft konto + Pc login

Hej!
Jeg har problem med en gammel microsoft konto der konflikter med min nye. Microsoft kan ikke hjælpe, de kræver at jeg bekræfter den gamle e-mail adresse for at komme videre, og det er jo umuligt.

Blev for nylig afkrævet password ved opstart af Pc-en. Det er desværre det samme som jeg bruger til microsoft-kontoen. Så spørger jeg:

1) kan jeg fjerne windows essentials (helst!) uden at risikere ikke at kunne logge på PC-en - hænger de to ting sammen??

2) kan jeg deaktivere login til PC-en? ( løsning nok for mig).

Som I kan se, er jeg ikke så skarp i de grundlæggende principper og sammenhænge, og tør ikke risikere ikke at kunne logge på min Pc.
Hjælp!!!
M.v.h.Ingelise
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2014 - 11:13 #1
windows-version?
Avatar billede ipo Nybegynder
08. april 2014 - 11:20 #2
Windows 8.1
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2014 - 11:49 #3
win8 skal have et login på en m$konto for at kunne hente opdateringer og apps.
Du kan sætte win til automatisk at logge ind uden at spørge om adgangskode - men kontoen/adgangskoden er den samme.
Du kan ændre din adgangskode online på din konto - log ind på account.live.com

Windows essentials? hvad mener du det er (det er normalt kun viruskontrollen, og den deaktiveres når du indlæser en anden viruskontrol).
Avatar billede ipo Nybegynder
08. april 2014 - 12:06 #4
account.live.com kan jeg ikke komme til at bruge, da den insisterer på min gamle microsoft konto.

Jeg har fundet dette, som indikerer at det er essentials der bestemmer løbet - men tør ikke gøre noget før jeg er sikker på min fremtidige adgang:

Når du omdøber din Microsoft-konto ved at skifte e-mail adressen, vil du skulle afinstallere og geninstallere Family Safety for at bruge den nye Microsoft konto. Family Safety tillader nemlig kun at den gamle Microsoft-konto indtastes første gang programmet startes op.

Følg disse trin for at ændre Microsoft-konto i Family Safety for Windows 7, Vista eller XP:

Afinstaller først Family Safety:
1.    Klik på Start og vælg Kontrolpanel.
2.    Klik på Programmers og derefter Fjern et program.
3.    Klik på Windows Live Essentials 2009 eller Windows Live Essentials 2011 alt efter hvilken version du har installeret.
4.    Klik på Fjern/rediger.
5.    Klik på Fjern et eller flere Windows Live programmer.
6.    Sæt flueben ud for Family Safety.
7.    Klik på Fjern

Family Safety vil nu være fjernet.

Geninstaller derefter Family Safety ved at gå til denne side for at hente Essentials og køre installationen. Family Safety vil da være installeret igen.

Når installationen er fuldført, start Family Safety og log ind med den nye konto. Du vil eventuelt være nødt til at tilføje lokale brugere under den nye konto.

-    Kan dette bruges i Windows 8.1?
-    Jeg har Windows Essentials 2012
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2014 - 12:24 #5
det gælder så ikke for win8, da live-delen er indbygget og ikke kan fjernes.

I win8 kan du bare ændre email - først tilføjer du den nye alias/email, så sætter du den til primær, og så kan du til sidste fjerne den gamle email-adresse.
Avatar billede ipo Nybegynder
08. april 2014 - 13:22 #6
Jeg forstår ikke helt hvor jeg skal tilføje den "nye" e-mail - jeg har jo haft den tilknyttet længe. Hvor nøjagtig kan jeg se hvilken e-mail der er primær?
Undskyld mig venligst, dette er, som du kan se, ikke min stærke side, og frygten for det login til Pc-en skræmmer mig.
Vil du ulejlige dig med at skære det ud i pap for mig??
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2014 - 13:43 #7
vi starter lige fra #4, Windows Essentials 2012
I kontrolpanel / Programmer og funktioner ser du efter Windows Essentials 2012 - i givet fald klik på den, så den er markeret.
Fortsæt fra 4. i listen, og kør frem til og med 7.
Genstart maskinen - bare for at sikre, at win8 har læst det.
Så kan du geninstallere Essentials 2012, og Family Safety vil komme med. Log nu ind med den nye email, så der ikke er konflikt længere.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2014 - 13:47 #8
obs. Microsoft skriver dette
Windows Live Family Safety er blevet erstattet af Microsoft Family Safety, som nu indgår i Windows 8.1. Derfor kan du ikke installere Windows Live Family Safety på Windows 8.1. Hvis du opgraderer din Windows 7-pc til Windows 8.1, kan du ikke køre eller opgradere Windows Live Family Safety. Som en del af Windows 8.1 får du i stedet Microsoft Family Safety, som inkluderer alle funktioner i Windows Live Family Safety (og desuden har vi tilføjet nogle nye funktioner).
Avatar billede ipo Nybegynder
08. april 2014 - 14:02 #9
Du er sandelig en god hjælp - men lige et hurtigt spørgsmål inden jeg vover mig ud i det:
Kan jeg ikke bare lade være at installere det igen? Jeg mener ikke jeg har brug for det møg.
Hvad så med mit Pc-login? - det vigtigste punkt!- må ikke glippe!!!
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2014 - 14:10 #10
du har nok ikke brug for det - jeg har det ikke, og ikke savnet det. Du kan prøve at køre uden, og hvis du så mangler det, så må det hentes.
Det piller ikke ved login.
Avatar billede ipo Nybegynder
08. april 2014 - 14:20 #11
Ok- tak forløbig, jeg vover pelsen. Bagefter skal jeg nok give dig dine fuldt fortjente point (bare jeg nu kan hitte ud af det).
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2014 - 14:31 #12
Det er ligemeget mht point - det er vigtigere, at du kommer igennem med afinstallation, så login virker korrekt.
Avatar billede ipo Nybegynder
08. april 2014 - 14:49 #13
Jubiii - jeg har fået fjernet skidtet, og er dig meget taknemmelig for hjælpen. (kunne også logge ind på Pc-en igen, som du jo kan se.
I mellemtiden har jeg fået afsendt et papir-brev til Microsoft, de får nok et kulturchok. Jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen vedr. logins o.s.v. - men var meget forundret over at jeg slet ikke kunne komme igennem til dem.
Dine point - og lukning af tråden? Skal jeg bare klikke hvor der står, om jeg er tilfreds med svaret? Det står helt øverst.
Mange, mange tak for din tålmodighed.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. april 2014 - 14:55 #14
Tillykke...
I indlæg #2 er der klikket i svar, og der kan du acceptere det. Så har du point til en anden gang.
Tak for kampen!
Avatar billede ipo Nybegynder
08. april 2014 - 15:05 #15
I lige måde!!!